دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کشف دو هزار و 368 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور در بامداد امروز خبر داد.

مواد مخدر

سردار سرتیپ گراوند در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: مرزبانان نیروی انتظامی ساعت دو بامداد امروز توانستند در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در زابل از ورود آنان به خاک کشور جلوگیری کنند.

سردار سرتیپ گراوند افزود: قاچاقچیان پس از یک ساعت درگیری مسلحانه به آن سوی مرزهای کشورمان متواری شدند و هزار و 332 کیلوگرم هروئین، 801 کیلوگرم تریاک، 78 کیلوگرم مرفین و 156 کیلوگرم مواد مخدر دیگر کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده مرزبانی گفت : در باره ورود غیرقانونی افراد مسلح از خاک افغانستان و فرار آنان به این کشور مراتب اعتراض خود را به مسئولان مرزبانی این کشور اعلام کرده ایم و قرار است در جلسه ای با طرف افغان این مسئله بررسی و مشخص شود چرا به افراد مسلح اجازه داده می شود به راحتی از خاک این کشور به ایران وارد شوند.

کشف 4 برابری مواد مخدر در مرز در ایام نوروز

جانشین فرمانده مرزبانی بااشاره به کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور در طرح نوروزی (24 اسفند تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4 برابر شده است، افزود: با اشراف اطلاعاتی که در مرزهای کشور وجود دارد هیچ نقطه ناامنی وجود ندارد و همه خلاءهای مرزی نیز با استقرار نیرو در کنترل مرزبانان قرار دارد.

وی به افزایش113 درصدی کشف سوخت قاچاق در این مدت اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گشت های مرزی تقویت شده و ردزنی نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد و کشف تجهیزات ماهواره 40 درصد افزایش داشته است.

سردار گراوند افزود : 150 کیلومتر از مرز جنوب سیستان در منطقه سراوان و 150 کیلومتر از مرزهای آذربایجان و کردستان زیر پوشش مرزبانان قرار گرفته است.

وی گفت: پس از انسداد مرز در افغانستان ترانزیت مواد مخدر به مرزهای پاکستان و با تشدید برخوردها به دریای عمان و خلیج فارس منتقل شد که با تقویت دریابانی با قاچاق مواد مخدر در دریا نیز برخورد لازم می شود.

کد خبر 206918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز