گروه اجتماعی: مراسم روز جهانی مبارزه با مواد‌مخدر و قاچاق آن با امحای 100تن مواد‌مخدر غیرقابل استحصال، در تهران و 16استان دیگر کشور برگزار شد.

امحای مواد مخدر

در مراسم پایتخت که با حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مجتمع طلاییه برگزار شد، این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با مواد‌مخدر قرار گرفته، گفت: جامعه جهانی، ما را حتی از ابتدایی‌ترین تجهیزات مبارزه با مواد‌مخدر از سگ‌های موادیاب تا تجهیزات الکترونیکی، تحریم می‌کند. احمدرضا رادان ادامه داد: ما اگر فقط طبق حق‌السهم جهانی عمل می‌کردیم یک خاکریز در مرزها برای مقابله با مواد‌مخدر نداشتیم اما با جان و مال خود در راه مبارزه با مواد‌مخدر می‌کوشیم. او با اشاره به کشف ۵۰۰ تن موادمخدر و تقدیم ۲۰ شهید در امر مبارزه با این مواد در سال گذشته، اظهار داشت: بهتر است پیام‌های جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد‌مخدر به عمل تبدیل شود و فقط به پیام بسنده نشود.

جانشین فرماندهی ناجا همچنین از کشف 115تن موادمخدر در 3‌ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در روز جهانی مبارزه با موادمخدر باید بگوییم که جهان می‌بایست از مبارزه کشورمان با مواد‌مخدر، مسئولان، دست‌اندرکاران و شهدای ما شرمنده باشد.
رادان گفت: امروز باید از حقیقت مبارزه با موادمخدر صحبت کنیم تا حق مطلب را در فردای قیامت که با شهدای مبارزه با موادمخدر مواجه می‌شویم، ادا کرده باشیم.

او در ادامه، ضمن سلام به روح شهدای مبارزه با مواد‌مخدر ایران، به درد و آه شب‌های جانبازان مبارزه با موادمخدر و به اشک و آه خانواده‌های این شهیدان اشاره کرد و افزود: مبارزه با موادمخدر یک عزم ملی جهانی می‌خواهد، اما متأسفانه این عزم جهانی وجود ندارد و این موضوع تنها به شعاری تبدیل شده و دولتمردان جهان به جای انجام وظیفه، تنها به بیان آن بسنده می‌کنند، درحالی‌که امروز ایران بیش از 3700شهید و 12هزار جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده و این خارج از سایر آسیب‌هایی است که در حوزه موادمخدر با آن مواجه شده‌ایم.

جانشین فرماندهی با بیان اینکه اگر کشورهای دیگر نیز در راه مبارزه با موادمخدر تلفاتی دارند، آمار بدهند، گفت: این کشورها چقدر هزینه کرده‌اند؟ درحالی‌که هزینه‌های بسیار بالای ایران هم از بعد مالی و هم از تعداد شهیدان و جانبازانی که داده در امر مبارزه با موادمخدر کاملا مشخص است. آخر این چه روز جهانی مبارزه با موادمخدر است که کشورهای دیگر چشم خود را به این حقیقت بسته‌اند؛ من نسبت به این موضوع انتقاد دارم. رادان تأکید کرد: در روز جهانی مبارزه با موادمخدر باید بگوییم که جهان از این مبارزه و از این حمایتی که از ایران می‌شود شرمنده باشد؛ از مسئولان، دست‌اندرکاران و شهدای ما شرمنده باشد.

معاون دادستان کشور نیز که در همایش روز جهانی مبارزه با مواد‌مخدر حضور داشت، گفت: از سال89 که قانون جدید مبارزه با مواد‌مخدر تصویب شد، با تلاش دستگاه قضا و نیروهای امنیتی و انتظامی تاکنون بیش از 100کارگاه و لابراتوار شیشه منهدم شده است.به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، حسین ذبحی تأکید کرد: اگر توقع داشته باشیم مواد‌مخدر هم همانند سایر پدیده‌های مجرمانه به صفر برسد و انتظار صفرشدن جرم را داشته باشیم این امر محال و دور از ذهن است و در هیچ زمان و هیچ کشوری نمی‌توان ارتکاب جرم را به حد صفر رساند.

کد خبر 220571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز