همشهری آنلاین: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به غیر از خون گریه کردن، کره‌ای‌ها باید یک هفته عزای عمومی اعلام کنند.

علی پروین

علی پروین در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره گفت: بدون شک با حاشیه‌هایی که در کره به وجود آمده بود این بازی مرگ و زندگی بود و معلوم بود کره‌ای‌ها از دقیقه یک به سمت دروازه ما حمله می‌برند.

وی افزود: اما دفاع کردن هم در آن ورزشگاه وحشتناک بسیار سخت بود که بچه‌ها به موقع این کار را کردند و به موقع هم با حرفه‌ای‌گری قوچان‌نژاد ضربه نهایی را به کره‌ای‌ها زدند. به نظرم کره‌ای‌ها غیر از خون گریه کردن یک هفته باید عزای عمومی اعلام کنند. تازه شانس آوردند یک گل دیگر نخوردند تا به پلی‌آف بروند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صعود به جام جهانی با صدرنشینی واقعا مزه دیگری داشت و جا دارد این را به تمام فوتبال‌دوستان که واقعا زجر زیادی در چند مدت گذشته کشیدند، تبریک بگویم. به نظرم در ایران باید جشن و سرور به پا کنیم و استقبال گرمی از شیر مردان‌مان که قرار است از کره بازگردند داشته باشیم.

باید هر ۴ سال یک بار به جام جهانی برویم؛ به خاطر ملی‌پوشان سوار هواپیما می‌شوم!

همچنین سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از برتری این تیم به تسنیم گفت: فوتبال ایران باید هر ۴ سال یک بار در مسابقات جام جهانی حاضر باشد.

علی پروین پس از صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 بررزیل در این خصوص اظهار داشت: این برد را به همه ملت ایران، به آقایان عباسی، کفاشیان، نبی، کی‌روش و به خصوص بچه‌های غیرتمند تیم ملی ایران تبریک می‌گویم. انشاءالله این پیروزی مبارک همه ما باشد.

وی ادامه داد: از حالا باید برای خردادماه سال آینده و جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم. ما نباید تیم ملی را رها کنیم ما باید ایران را در جایگاهی که رسیده حفظ کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شد تا بعد از چندین سال در یک برنامه زنده تلویزیونی روی خط بیاید، تاکید کرد: من آنقدر از پیروزی ملی‌پوشان خوشحال بودم که خودم با تهیه کننده برنامه تماس گرفتم و گفتم که می‌خواهم صحبت کنم.

وی افزود: البته ما دهاتی هستیم و باید برای شرکت در شادی مردم از لواسان به تهران بیایم!

پروین ضمن اعلام این موضوع که از این به بعد ایران باید هر 4 سال یک بار به جام جهانی صعود کند، تصریح کرد: اگر خدا بخواهد همراه تیم ملی به برزیل می‌روم و حتی به خاطر ملی‌پوشان سوار هواپیما هم می‌شوم!

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به صحبت‌های امیر حاج رضایی کارشناس برنامه فوتبال برتر گفت: ما شاگرد شما هستیم. واقعا کیف می‌کردم که چند نفر از شاگردانم را در کنار شما می‌دیدم. این باعث افتخار من است. باز هم اعلام می‌کنم صعود ایران به جام جهانی مبارک همه باشد.

کد خبر 219460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز