شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا می‌خواهد بزرگترین مشکل جهان را حل کند اما پیش از آن باید دریابد این مشکل چیست؟

دیوید کمرون

براساس گزارش تلگراف، دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا رقابتی را برای شناسایی بزرگترین مشکل و مسئله جهان به راه انداخته‌است. زمانی که این مسئاله مشخص شد، وی به هر فردی که بتواند پاسخ این مسئاله را بیابد یک میلیون پوند خواهد داد.

این رقابت براساس جایزه عرض جغرافیایی متعلق به قرن هجدهم طراحی شده‌است، رقابتی که برنده آن ساعت‌سازی به نام جان هریسون بود و منجر به پیشرفت در سیستم موقعیت‌یابی دریایی شده و به بریتانیا کمک کرد تا به ملی موفق در زمینه تجارت تبدیل شود. این جایزه در نشست ویژه رهبران گروه هشت توسط کمرون اعلام شد. وی در این نشست اعلام کرد این جایزه می‌تواند به نوعی جدید از پنیسیلین و یا به هواپیمای پاک و بدون کربن اختصاص پیدا کند.

دیوید کمرون

به گفته کمرون این جایزه یک میلیون پوندی به ایده و نظری اختصاص خواهد یافت که بتواند بزرگترین مسئاله زمانه را حل کند. این مسئله باید توسط عموم مردم شناسایی شده و منجر به ایجاد مباحثاتی جهانی شود. به گفته وی مشکلات زیادی در جهان وجود دارند که به راه‌حل‌هایی خارق‌العاده نیاز دارند. ریاست کمیته اهدای این جایزه به عهده لرد ریس، اخترشناس مشهور بریتانیایی خواهد بود.

کد خبر 218929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز