مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنللاین: مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری نخستین دوره کارگاه آموزش طراحی مساجد تهران در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه خبرداد.

عباس اخلاصی مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت مساجد و نقش آنها و فقدان برنامه مناسب در طراحی مساجد تهران شورایی با عنوان شورای معماری مساجد تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این شورا را ارج نهادن به معماری ارزشمند و فرهنگ اسلامی دانست و افزود: دست یافتن به راه حل های مناسب برای ایجاد بناهای زیبا با معماری همگون با کارکرد و هویت ویژه مساجد و در ارتباطی سازگار با محیط همجوار ، موجب شد تا این شورا تشکیل شود.

اخلاصی با اشاره به برنامه های شورای معماری مساجد اظهار کرد: یکی از برنامه های این شورا در مرحله اول برگزاری نخستین دوره کارگاه آموزش طراحی مساجد است که در آن کارشناسان شهرداری در این زمینه آموزش خواهند دید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: طی سه ماهه گذشته از شهرداران مناطق خواسته شده بود تا کارشناسان مرتبط با این کار را به معاونت شهر سازی و معماری معرفی کنند ، که این اقدام انجام شد و در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه ، این کارگاه برگزار می شود.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: دربند الف ماده 163 برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که در برنامه چهارم نیز تنفیذ شده است، وزارت مسکن و شهر سازی ، شهرداری تهران و سایر نهادهای ذیربط موظف هستند طرح‌های جامع ، تفضیلی و هادی شهری و روستایی را با محوریت مساجد طراحی و اجرا کنند.

اخلاصی این اقدام را گامی در جهت ساماندهی وضعیت مساجد شهر تهران دانست و افزود: به دلیل فقدان ضوابط و طراحی عناصر ارزشمند شهری، برخی ناهماهنگی ها درکالبد و عملکرد با هویت اصلی  مساجد به وجود آمده است که با تشکیل این شورا که متشکل از معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد ، دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاههای تهران، شهید بهشتی ، علم و صنعت و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران است امیدواریم اولین گام به خوبی برداشته شود.

کد خبر 21890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز