ترجمه‌ی عباس تربن: مرتب‌کردن اتاق حس خوبی به آدم می‌دهد و کمک می‌کند که آدم کنترل بیش‌تری بر زندگی‌اش داشته باشد. قبول کن که زندگی خیلی راحت‌تر می‌شود وقتی‌که بدانی هر چیزی دقیقاً کجا قرار دارد.

مأموریت غیرممکن

این‌جوری دیگر مجبور نیستی هر روز 20 دقیقه از وقتت را برای پیداکردن تی‌شرت یا شال موردعلاقه‌ات تلف کنی. این مطلب با پیشنهادهایی ساده کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر به اتاق‌هایمان سر و سامان بدهیم.

 

اولین قدم را بردار

سخت‌ترین بخش کارِ مرتب‌کردن، شروعش است. قبل از هر چیز، همه‌چیز را از کمدها و کشوها بیرون بیاور تا معلوم بشود چی به چی است. بعد چیزهای فصلی و دوره‌ای را که به آن‌ها نیاز نداری، بسته‌بندی کن و در کارتن‌های مشخص قرار بده. مثلاً حالا که نزدیک تابستان است، می‌توانی لباس‌های زمستانی را کنار بگذاری که بیخودی جا نگیرند.

 

قانون 20 ثانیه

قانون 20 ثانیه را امتحان کن. به اشیایی که شک داری به دردت می‌خورند یا نه، نگاه کن و از خودت بپرس: «آیا دوباره از این استفاده خواهم کرد؟» اگر جواب‌دادن به این سؤال، بیش‌تر از 20 ثانیه زمان برد، جواب منفی است. در ضمن اگر مدت‌هاست آن چیز را ندیده‌ای، احتمالاً معنی‌اش این است که باید آن را دور بیندازی.

 

ببخش، بفروش، دور بینداز

از شرّ چیزهایی که به دردت نمی‌خورند، خلاص شو. ممکن است پیراهنی که دیگر اندازه‌ات نیست، به درد کس دیگری بخورد یا این‌که حتی حاضر باشد آن را بخرد. بعضی از چیزها هم نه به درد تو و نه به درد هیچ‌کس نمی‌خورند و می‌توانی راحت دورشان بیندازی. اگر چیزی را خیلی دوست داری و دلت نمی‌آید دورش بیندازی، می‌توانی آن را به دوستت یا یکی از اعضای خانواده بدهی. این‌طوری حس بهتری خواهی داشت.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

 

ببین حرف دلت چیست

جداکردن چیزهای نگه‌داشتنی یا دورریختنی، کافی نیست. باید متوجه شوی به چه چیزی واقعاً احتیاج داری و به چه چیزی نه. برای فهمیدن این نکته شاید به کمی جست‌وجوی روحی و فکرکردن نیاز داشته باشی تا به جواب نهایی دست پیدا کنی.

 

وسایل بخشیدنی

در دسته‌بندی‌هایت جایی هم برای «وسایل بخشیدنی» در نظر بگیر. می‌توانی بعضی‌چیزها را هم به دیگران اهدا کنی. می‌توانی با کمی پرس‌وجو، پرورشگاه یا مؤسسه‌ی خیریه‌ی محله‌ات را پیدا کنی و چیزهایی را که فکر می‌کنی به دردشان می‌خورد، به آن‌ها اهدا کنی.

 

مواظب زحماتت باش

وسایلی را که فعلاً به آن‌ها احتیاج نداری، در جایی بگذارکه مزاحمت نباشند؛ مثلاً زیر تخت. اگر می‌خواهی زحمت‌هایی که برای مرتب‌کردن اتاقت کشیده‌ای، هدر نرود، هر شب، پیش از رفتن به رختخواب پنج دقیقه از وقتت را به مرتب‌کردن وسایل اختصاص بده و هر چیزی را به سر جای خودش برگردان. می‌توانی هر روز پنج تا ده دقیقه از وقتت را هم برای تمیز کردن اتاق و وسایلش بگذاری.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 702

کد خبر 218485
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز