گروه بین‌الملل: در حالی که سران کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان با شرکت در نشستی محرمانه در شهر ترکمنباشی ترکمنستان پیرامون احداث خط لوله جدیدی از ترکمنستان به قزاقستان و روسیه و سایر مسایل مورد علاقه سه کشور به بحث و رایزنی پرداختند

سرگئی باسترژمسکی، نماینده ویژه روسیه در امور روابط با اتحادیه اروپا اعلام کرد مسکو منشور انرژی این اتحادیه را قبول ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز قرار است در پایان دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با بردی محمداف و نورسلطان نظربایف، همتایانش از ترکمنستان و قزاقستان معاهده احداث این خط لوله جدید امضاء شود.
با وجود آن که امضای این توافقنامه به یکپارچگی سیاست‌گذاری جمهوری‌‌‌های سابق شوروی در حوزه دریای خزر در زمینه انرژی کمک می‌کند اما بعید است به کاهش اختلاف نظرهای مسکو با پایتخت‌های غربی بر سر انرژی کمک کند.
باسترژمسکی در مصاحبه با روزنامه تاگس زایتونگ آلمان تصریح کرد اگرچه مسکو برای گسترش همکاری‌های خود با کشورهای غربی در حوزه نفت و گاز آماده است اما در تبیین سیاست‌هایش در این حیطه براساس منافع ملی خود عمل می‌کند. وی گفت: مانعی بر سر راه مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های نفت و گاز روسیه وجود ندارد منوط به این که با این مشارکت برای ساماندهی سیاست‌های ملی روسیه در حوزه انرژی تلاش نشود.
کد خبر 21845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز