همشهری آنلاین: جنبش‌های حماس و فتح درباره خروج نیروهای امنیتی فلسطین از خیابانهای غزه و بازگشت اوضاع به شرایط سه روز قبل به توافق رسیدند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، ایمن طه  نماینده حماس امروز (شنبه 22 اردیبهشت) با انتشار بیانیه‌ای گفت: جنبش‌های حماس و فتح درباره خروج تمامی نیروهای امنیتی از خیابانهای نوار غزه طی 2 ساعت آینده به توافق رسیده‌اند.

ایمن طه در عین حال افزود: درباره سازوکارهای تامین سلامت، آزادی مبارزان فلسطینی، سلاح‌های آنها و حفظ امنیت نوار غزه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

وی با استقرار ناگهانی نیروهای امنیتی فلسطین در نوار غزه مخالفت کرد و گفت : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت وحدت ملی درباره اجرای طرح امنیتی فلسطین به توافق نرسیده‌اند اما موافقت کردند که فضای مناسب را برای جرای این طرف بزودی فراهم کنند.

نیروهای امنیتی فلسطین به این تصور که اجرای طرح امنیتی در غزه آغاز شده است، در خیابانهای غزه و شمال این شهر مستقر شده‌اند اما "هانی القواسمی" وزیر کشور فلسطین اجرای این طرح را تکذیب کرد.

به دنبال استقرار نیروهای امنیتی فلسطین و بازداشت یک عضو گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش حماس، درگیریهایی میان دو طرف در شرق غزه در گرفت.

روز جمعه نیز در جریان این درگیری‌ها 8 نفر از جمله سه تن از نیروهای امنیت ملی فلسطین زخمی شدند.

کد خبر 21837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز