گروه بین‌الملل: در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به مناطق فلسطینی ادامه می‌دهد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به پنج گروه مبارز فلسطینی پیشنهاد برقراری آتش بس با اسرائیل در نوار غزه به مدت یک ماه و در ادامه در کرانه باختری را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رهبران برخی گروه‌های فلسطینی اعلام کردند ابومازن در نشست شامگاه جمعه خود با نمایندگان پنج گروه فلسطینی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در غزه پیشنهاد آتش بس با اسرائیل در نوار غزه به مدت یک ماه به عنوان مقدمه ای برای اجرای آن در کرانه باختری را مطرح کرده است.

مسئولان پنج گروه فلسطینی شامل حماس، جهاد اسلامی، فتح، جبهه خلق و جبهه دموکراتیک برای دومین بار با ابومازن در دفترش واقع درغزه دیدار کردند.

ایمن طه، از سخنگویان جنبش حماس گفت این جنبش پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان را درباره آتش بس یک ماهه در نوار غزه به عنوان مقدمه ای برای اجرای آن در کرانه باختری بررسی خواهد کرد. وی گفت: هرگونه آتش بس با اسرائیل باید متقابل، همزمان و فراگیر(در کرانه باختری ونوار غزه) باشد.

پیشنهاد ابومازن شامل توقف عملیات مبارزان فلسطینی از جمله شلیک موشک از نوار غزه در برابر توقف تمام اشکال تجاوزات رژیم صهیونیستی از جمله حملات هوایی، ترورها وعقب نشینی ازمناطق نوار غزه است.

قرار است گفت‌وگو میان گروههای فلسطینی از آغاز هفته آینده در قاهره آغاز شود که مسئله آتش بس فراگیر با رژیم صهیونیستی و برخی مسائل دیگر از جمله موضوع سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) ومشارکت سیاسی در این گفت‌وگوها بررسی خواهد شد.

کد خبر 22966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز