همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی ایران صاحب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در روز اول مسابقات قهرمانی آسیا شد.

به گزارش ایسنا، در رقابت‌های چهار وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان، تیم ملی ایران صاحب دو مدال طلا توسط حمید سوریان و سامان طهماسبی، یک نقره توسط مهدی شربیانی و یک برنز به ‌وسیله‌ی علی محمدی شد.

در دیدار فینال وزن 120 کیلوگرم، مهدی شربیانی نایب قهرمان بازی‌های آسیایی دوحه به مصاف "لیو دلی" نفر سوم بازی‌های آسیایی دوحه از چین رفت که تایم اول را یک بر یک پیروز شد اما، در تایم دوم دو بر یک شکست شد و در تایم سوم هم یک بر یک شکست خورد تا بر سکوی دوم بایستد.

پیش از این، در فینال وزن 55 کیلوگرم، حمید سوریان دارنده دو مدال طلای جهان در فینال موفق شد در یک کشتی حساس طی سه تایم با نتیجه 6 بر 6(3-3، 2-2، 1-1) "چاکوانگ سو" نفر سوم سال 2006 آسیا و برنده مدال طلای سال 2005 از کره شمالی را شکست دهد.

سوریان برای اولین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد.

همچنین در دیدار رده‌بندی وزن 66 کیلوگرم، علی محمدی در مصاف با هیرویوکی شیمیزو از ژاپن در دو تایم متوالی با نتیجه چهار بر دو(3-1 و 1-1) به پیروزی رسید و بر سکوی سوم آسیا ایستاد. در این وزن کانات بگالیف از قرقیزستان که محمدی را شکست داده بود قهرمان شد.

سامان طهماسبی دارنده مدال برنز سال 2006 جهان نیز در مسابقه فینال وزن 84 کیلوگرم به مصاف "چو هیو چول" از کره‌جنوبی رفت که توانست با ضربه‌ فنی حریف خود را ضربه کند و مقتدرانه بر سکوی نخست بایستد.

کد خبر 21836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز