جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان بلامنازع آسیا با قهرمانی در بیستمین دوره پیکارهای کشتی قهرمانی بزرگسالان این قاره در سال ‪ ۲۰۰۷‬در بیشکک قرقیزستان بار دیگر حاکمیت و جایگاه خود را در کشتی قاره کهن تثبت کرد.

به گزارش ایرنا، تیم ایران که با ترکیبی متفاوت و دگرگون شده دراین پیکارها شرکت کرده بود، موفق شد با پشت سرگذاشتن رقبای آسیایی خود چون قزاقستان، قرقیزستان، ژاپن، کره جنوبی، مغولستان، ازبکستان و هندوستان با تصاحب بیشترین مدالها بر اریکه قهرمانی آسیا تکیه بزند.

کسب ‪ ۳‬مدال طلا، ‪ ۲‬نقره ، ‪ ۲‬برنز و به‌دست آوردن ‪ ۶۴‬امتیاز کافی است تا نشان دهد قاره آسیا همچنان برای کشتی آزاد ایران بسیار حقیر و کوچک است.

تیم ایران در هر هفت وزن توسط جوانان و مردان خود صاحب مدال شد و در سایر تیم‌ها این مساله وجود نداشت.

یعنی آنکه سوای تیم ملی کشتی آزاد ایران، هیچ یک از مدعیان آسیایی نتوانستند در همه وزن‌ها کشتی گیران خود را به روی سکو برای تصاحب مدال بفرستند. البته بسیاری از تیم‌های رقیب بسان تیم ایران نفرات اصلی خود را در میدان آسیایی بیشکک قرقیزستان به همراه نداشتند و با نیروهای درجه دو و جوانان خود حضور یافته بودند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در ‪ ۵‬وزن با کشتی گیران جوان و نیروهای درجه دو و سه گام در عرصه رقابتهای آسیایی گذاشت و در شرایط تقریبا مساوی با مدعیان رقیب موفق به شکست دادن همه آنها شد.

حسن طهماسبی و فردین معصومی در وزن‌های ‪ ۶۶‬و‪ ۱۲۰‬کیلوگرم مسن‌ترین و با تجربه‌ترین ملی پوشان کشتی آزاد کشورمان بودند که هردو صاحب مدال طلای آسیا شدند.

طهماسبی پیش از این دو مدال طلا و یک نقره آسیا را در فواصل سالهای ‪ ۲۰۰۳‬تا ‪ ۲۰۰۵‬در اختیار داشت و معصومی سال ‪ ۲۰۰۴‬در مسابقه‌های آسیایی تهران به مقام قهرمانی رسید. او چهارشنبه شب در دیدار نهایی موفق شد مارید موتالیموف قهرمان سال پیش آسیا از قزاقستان و شکست‌دهنده "علیرضا رضایی" را مغلوب کند.

"مهدی منصوری" جوان اول تیم ایران در وزن ‪ ۸۴‬کیلوگرم را باید ستود و به اهمیت کار بزرگ او باید ارزش داد که توانست در اولین حضور ملی و اولین میدان مهم بین‌المللی به مقام قهرمانی آسیا دست یابد و سومین مدال زرین تیم ایران را به ارمغان آورد.

منصوری شاگرد خلف و خوب "اکبر فلاح" قهرمان دیروز تیم ملی است که امروز در باشگاه کارگران تهران به سازندگی جوانانی چون مهدی منصوری مشغول است.

میثم مصطفی جوکار وامیرعباس مرادی گنجی در وزن‌های ‪ ۷۴‬و ‪ ۹۶‬کیلوگرم برای تیم کشورمان مدال نقره گرفتند که در صورت تجربه بیشتر شایسته دریافت مدال طلا بودند. البته میثم مصطفی جوکار اولین حضور تیم ملی و اولین میدان مهم بین‌المللی خود را تجربه می‌کرد.

عباس دباغی و مهدی تقوی در وزن‌های ‪ ۵۵‬و ‪ ۶۰‬کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیده و هرکدام با کسب ‪ ۸‬امتیاز در قهرمانی تیم ایران شریک بودند.

کد خبر 21711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز