سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه وارد میدان تقسیم شدند، جایی که مخالفان و معترضان دولت ترکیه نزدیک به دو هفته در آنجا به نشانه اعتراض به تظاهرات پرداخته‌اند.

براساس گزارش BBC، صدها نفر از نیروی پلیس ضدشورش ترکیه تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش معترضان را پراکنده سازند.

این هجوم پس از موافقت رجب طبیب اردوغان برای ملاقات و مذاکره با سران مخالفان در روز چهارشنبه رخ داده‌است. جنجال‌های ترکیه از یورش پلیس ترکیه به یک اعتراض محلی در یکی از پارک‌های استانبول آغاز شد. پس از آن با متهم کردن اردوغان توسط معترضان به اقتدارگرایی و زورگویی، شدت اعتراضات افزایش یافت.

پلیس ترکیه امروز به همراه خودروهای زره‌پوش و لباس‌ها و سپر محافظ برای سرکوب معترضان در میدان تقسیم حاضر شد. نیروهای ضدشورش ترکیه با عبور و برداشتن سنگرهایی که توسط معترضان در اطراف میدان ایجاد شده بود به معترضان نزدیک‌تر شدند.

اغتشاشات ترکیه امروز دوازدهمین روز خود را پشت سر می‌گذارد درحالی‌که معترضان کنترل بیشترین بخش میدان تقسیم را در دست دارند. گفته می‌شود بیش از پنج هزار نفر در جریان این درگیری‌ها مجروح شده و سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 218264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز