دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

اختلاف دیدگاه تولید‌کنندگان و مسئولان تنظیم بازار در زمینه قیمت تمام‌شده گوشت مرغ و ضعف نظارت بر قیمت و توزیع این کالا موجب عرضه چندنرخی این محصول و گرانفروشی شده است.

درحالی‌که تولید‌کنندگان قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه را 5هزارو 250تومان و قیمت مصرف‌کننده این محصول در میادین میوه و تره‌بار را 5هزار و 400تومان قلمداد می‌کنند، اکنون قیمت مرغ آماده طبخ در نقاط مختلف تهران از کیلویی ۵ هزارو 700تا 6هزار تومان در نوسان است.

عرضه چندنرخی گوشت مرغ در حالی تشدید شده که تا چندی پیش کاهش قیمت این محصول به هر کیلوگرم کمتر از 5هزار تومان موجب درخواست تولید‌کنندگان برای خرید مرغ مازاد در بازار برای افزایش قیمت این محصول به حدود 5هزار و 700تومان شده بود و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید مرغ کیلویی 5300تومان سعی در تعادل بازار و افزایش قیمت به نفع تولید‌کننده داشت اما اکنون با نزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ سیر صعودی به‌خود گرفته و نگرانی از افزایش بیشتر قیمت این فراورده بیشتر شده است.

رئیس انجمن صنفی مرغداران در مورد علت افزایش قیمت مرغ به فارس گفت: قیمت افزایشی ندارد و قیمت مرغ زنده از 10روز پیش ثابت و کیلویی 3هزارو 800تومان و نرخ مرغ آماده طبخ در کشتارگاه بهمن کیلویی 5هزار و 250تومان و در میادین میوه‌وتره‌بار کیلویی 5هزارو 400تومان است. محمد یوسفی افزود: مغازه‌های عمده‌فروش که روزانه 2تا 3تن فروش دارند، با سود کیلویی 20تومان هم هزینه‌هایشان تأمین می‌شود، اما مغازه‌ای که روزانه 200کیلوگرم فروش دارد هزینه‌های اجاره، حمل‌ونقل و غیره آن با سود جزئی تأمین نمی‌شود.

کد خبر 218207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز