همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: هنر حکومت متعالی این است که توده‌های مردم در آن قوی و بزرگ و عزیز شوند، در این صورت این‌ها می‌توانند پای عدالت بایستند.

احمدی‌نژاد

ایسنا نوشت: محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از مجریان بیمه طلایی درمان بازنشستگی کشوری اظهار کرد: خدای متعال انسان‌ها را برای زندگی متعالی و شایسته خلق کرده و خواسته است که انسان‌ها در امید و شادابی و سلامت زندگی کنند و زندگی‌ها زیبا باشد.

وی با بیان این‌که «خدا برای انسان‌ها زندگی توام با تحقیر و شکست را نپذیرفته است» گفت: به نظرم یکی از لوازم تحقق این روند در جامعه اولا در گروی مشارکت همه مردم در ساختن آن جامعه است و تعالی فرهنگ به حضور همگانی نیاز دارد و اگر همه مردم نخواهند، هیچ فرهنگی نه حفظ می‌شود و نه رشد می‌کند و برپا کردن یک اقتصاد پیشرفته نیز نیازمند حضور همگانی است و همه باید خود را شریک کنند.

وی ادامه داد: بالاترین آرمان‌های الهی و انسانی در سایه اراده و حضور و مشارکت آحاد مردم است. اگر قرار است علم پیشرفت کند، باید همه مردم به علم اهتمام داشته باشند و اگر بناست دانشمندان محترم و عزیز باشند، مردم باید در جامعه به آن‌ها احترام بگذارند و اصلا همه چیز با مردم است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «استقرار عدالت و توحید با مردم است و خدا این‌گونه خواسته است» اظهار کرد: اگر مردم عزیز بودند و حضور داشتند و تعیین کننده بودند، آن‌وقت اتفاقات خوب می‌افتد.

وی با طرح این پرسش که «لازمه حضور و اثرگذاری و مشارکت مردم چیست؟» اظهار کرد: زمانی که تک تک مردم توانمند و عزیز باشند این‌گونه خواهد شد ولی اگر مردم توانمند نباشند، مشارکت و مدیریت حضورشان بی‌معناست.

وی اظهار کرد: ما دو نظام مارکسیستی و سرمایه‌داری را تجربه کرده‌ایم که این دو ظاهرشان دوتاست، ولی حقیقت‌شان یکی است. در نظام مارکسیستی همه چیز دست این نظام بود و حتی این نظام برنامه فردی آحاد مردم را نیز تعیین می‌کرد و همه امور کشور دست یک اقلیت محض بود و اکثریت مردم به نام کارگر و برده این‌ها بودند که الحمدالله این نظام شکست خورد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در نظام سرمایه‌داری نیز همه امور کشور دست یک عده قلیلی است و بقیه مردم کارگر این افراد هستند. آن‌ها تعیین می‌کنند که مردم چگونه زندگی کنند و در هردوی این نظام‌ها حقیقتی که تحقیر شد، حقیقت انسان‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: حکومت عزل و توحید و متعالی زمانی امکان تحقق پیدا می‌کند که تک تک انسان‌ها رشد کنند و توانمند و اثرگذار باشند.

وی با تاکید بر این‌که «در جامعه کسی نباید ضعیف باشد و یا این‌که ضعیف شمرده شود» تاکید کرد: هنر یک حکومت این است که مردمش را قوی کند، این در حالی است که ما در برخی کشورها می‌بینیم که اگر چه 35 میلیون نفر جمعیت دارند، اما اکثریت قریب به اتفاق‌شان در فقر و بی‌اطلاعی به سر می‌برند و ضعیف هستند و از صبح تا شب به دنبال یک لقمه نان برای سیر کردن بچه خود می‌روند که این فایده‌ای ندارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هنر حکومت متعالی این است که توده‌های مردم در آن قوی و بزرگ و عزیز شوند آن‌وقت این‌ها می‌توانند پای عدالت بایستند.

وی گفت: در نگاه جامعه اسلامی یک عده از رده خارج شده و ضعیف نداریم. نباید تصور کنیم فردی که مثلا 95 سال سن دارد از رده خارج شده است. اینکه یک عده به عنوان از رده خارج شده حذف شوند، معنایی ندارد. همه باید برای جامعه محترم و مفید و اثرگذار و توانمند باشند و اگر ما با این نگاه حرکت کنیم، اتفاقات زیادی در جامعه رخ می‌دهد و هرکس با این نگاه در جهت خدمت و تقویت عزت توده‌های مردم حرکت کند، در واقع در مسیر خدا و پیامبران حرکت کرده و این همان چیزی است که قرآن می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر توده‌های مردم محترم باشند، می‌توانند جلوی ظلم را بگیرند وگرنه انسان‌های ضعیف چطور می‌توانند این کار را انجام دهند.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که «برای انجام وظیفه هیچ‌کس حق ندارد بر دیگران منت بگذارد» افزود: امیدواریم در این مسیر جلو برویم و به جایی برسیم که هیچ‌کس در این سرزمین و جهان احساس ضعف نکند. همچنین این احساس را هم نداشته باشد که نادیده گرفته می‌شود و به حساب نمی‌آید و این‌ها شدنی است.

وی گفت: برخی احساس می‌کنند که روزی مردم در جیب آن‌هاست و وقتی این افراد خودشان کوچکند، خدا را هم کوچک می‌پندارند در حالی که اینگونه نیست و روزی به دست خداست.

وی اظهار کرد: کارهایی انجام شده که البته به مقدار آرزوی ما نیست. آن مقداری که مجموعه شرایط و کسانی که در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دارند و همچنین براساس ساز وکارهایی که می‌شود از آنها عبور کرد، فرصتی داده شد تا تغییرات مختصری در زندگی پیشکسوتان اجرا شود و ما امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قراردادن بیمه طلایی درمان اظهار کرد: این بیمه خدمت و هدیه‌ای به جامعه عزیز پیشکسوت، کارآزموده و بزرگمان است و ان‌شاءالله روزی برسد که کسی به خاطر درمانش مستاصل نشود. به هرترتیب دست‌هایی از بیرون و داخل گره خورده‌اند و مشکلاتی برای ما ایجاد کرده‌اند، اما ما مطمئنیم که ملت ایران از این موانع عبور خواهد کرد و اصلا سیل ملت ایران همه موانع را برخواهد داشت.

همچنین در این همایش عباسی وزیر تعاون نیز با بیان این‌که «سلامت و درمان بازنشستگان هزینه‌های سنگینی به آن‌ها وارد کرده است»، گفت: ما در این راستا مطالباتی را که به گردنمان داشته‌ایم، براساس مر قانون انجام داده‌ایم و بیش از 50 درصد مطالبات بازنشستگان که از ما طلب داشته‌اند، پرداخت شده است.

وی گفت: 12 میلیون نفر تحت پوشش و حمایت بیمه‌ای قرار گرفته‌اند و تعداد شکایت‌ها در این راستا از ابتدای دولت حدود 40 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 218193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز