دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تجهیز 85 درصد بیمارستان‌های کشور به سیستم گندزدا و رفع آلایندگی خبر داد و آخرین مهلت بیمارستان‌هایی را که فاقد سیستم گندزدا هستند، پایان سال 92 دانست و تأکید کرد: براساس قانون هیچ بیمارستانی حق ندارد پسماندهای خود را قبل از گندزدایی در دستگاه‌های اتوکلاو دفن کند.

مهلت بیمارستان‌ها برای تجهیز به سیستم گندزدا

محمدجواد محمدی‌زاده افزود: آمارها نشان می‌دهد 97 درصد از بیمارستان‌های تهران نیز به سیستم گندزدا مجهز شده‌اند. آنطور که در گزارش ایسنا آمده است، وی همچنین پساب‌های بیمارستانی را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: براساس تعامل خوبی که میان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و نیرو ایجاد شده است، جای هیچگونه نگرانی درخصوص رهاسازی پساب‌های بیمارستانی وجود ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه تصریح کرد: براساس قانون، فروش و صادرات خاک از کشور غیرقانونی است و دولت با متخلفان برخورد می‌کند. به گفته وی، خاک جزو مولفه‌های حیاتی کشور به شمار می‌آید و حفاظت از آن ضروری است. محمدی‌زاده به مجوزهایی که در این خصوص به وزارت جهادکشاورزی داده شده است، اشاره کرد و گفت: این مجوزها فقط برای فروش و صادرات مواد به‌دست آمده از لایروبی برخی رودخانه‌های کشور از جمله کارون و اروند است.

کد خبر 218071

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز