پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) روز پنجشنبه هشدار داد کندی رشد تولیدات کشاورزی و افزایش تقاضا برای سوخت‌های زیستی می‌تواند ظرف دهه آینده بهای مواد خوراکی را افزایش دهد.

fao

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، فائو در گزارش مشترکی با سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعلام کرد انتظار می‌رود تولیدات کشاورزی با میانگین سالانه 1.5 درصد تا سال 2022 توسعه یابد که از رشد 2.1 درصدی نسبت به یک دهه پیش از آن کمتر است.

خوزه گرازیانو داسیلوا (Jose Graziano da Silva) دبیرکل فائو گفت: بهای بالای مواد خوراکی مشوقی برای افزایش تولید است و ما نیازمند بیشترین تلاش برای تضمین آن هستیم تا کشاورزان فقیر از این امر منتفع شوند.

در این گزارش آمده است، فقدان زمین جدید برای کشاورزی، افزایش قیمت‌ها و افزایش فشارهای محیط زیستی عوامل اصلی کاهش رشد بوده‌اند.

اما فائو اعلام کرد انتظار دارد تامین اقلام کشاورزی رشد خود را با تقاضای جهانی و با وجود محدودیت رشد تولید حفظ کند. قیمت‌ها هم پیش بینی می شود "در میان مدت بالاتر از میانگین تاریخی" باشند که دلیل آن کاهش رشد تولید و افزایش تقاضا برای مواد خوراکی و سوخت‌های زیستی است.

کد خبر 217569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز