گروه اقتصادی: جریمه قاچاق مکشوفه در همه نقاط مرزی و داخل کشور مصوب قانون بودجه سال 86 برای حمایت از تولیدات داخلی و کمک به روانسازی تجارت قانونی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در بخش کالا‌های قاچاق ورودی در صورتی که کشف شامل کالاهای مورد نیاز و ضروری مصرفی باشد، مشمول ضبط مال و جریمه معادل دوبرابر قیمت کالا، اگر مشمول کالاهای غیر ضروری باشد، ضبط مال و جریمه معادل 5 برابر قیمت کالا، و اگر کالاهای غیرمجاز و ممنوعه (مانند مشروب و غیره)باشد  در صورت کشف، مشمول انهدام و ضبط مال و جریمه معادل ده برابر قیمت کالا می‌شود.

علاوه براین در سال 86 جریمه کلیه مشروبات الکلی کشف شده براساس هر لیتر حداقل معادل سیصد هزار ریال و یا ده برابر قیمت جهانی هر لیتر (مشروط بر‌‌اینکه از 300 هزار ریال کمتر نباشد) دریافت و به حساب خزانه واریز خواهد شد.

در پرونده‌های منجر به صدور حکم محکومیت در مورد قاچاق و فروش مشروبات الکلی علاوه بر جریمه ده برابر قیمت بین‌المللی، کلیه اماکن و وسایط نقلیه که برای تهیه، حمل و نگهداری، توزیع و فروش مشروبات الکلی و قاچاق از آن استفاده می‌شوند مصادره و درآمد آن پس از فروش به خزانه واریز می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که همه کالاهای قاچاق  که در داخل کشور نیز کشف می‌گردد، مشمول مفاد قاچاق کالاهای ورودی است.

کد خبر 21749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز