شبکه پویا به مناسبت فرار رسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و برای آشناکردن مخاطبان کودک و نوجوان با به تصویر کشیدن گوشه‌های مختلف زندگی این مرد بزرگ، 200دقیقه انیمیشن با محوریت این بزرگوار پخش می‌کند.

پخش 9 انیمیشن با محوریت امام خمینی ره از شبکه پویا


به گزارش روابط عمومی شبکه پویا «امام و کودک» که در 4 قسمت 15دقیقه‌ای به کارگردانی ابراهیم گرجی و هنرمندی بهمن عبدی روی بوم نقاشی تولید شده است به خاطرات کودکان از امام‌خمینی(ره) می‌پردازد و قرار است در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه پخش شود. «می گساران» به کارگردانی راضیه فلاح برگرفته از اشعار امام‌خمینی(ره) است که در روز دوشنبه، 13خرداد، ساعت 22:27 پخش می‌شود.

انیمیشن «امام مهربان ما» به کارگردانی اشرف جعفری و تهیه‌کنندگی مرکز استان اصفهان در یک قسمت 15 دقیقه‌ای با تکنیک دوبعدی تولیدشده است. داستان این انیمیشن به ماجرای گردنبندی می‌پردازد که توسط یک پیر زن خارجی به امام هدیه می‌شود.... این انیمیشن در روز سه‌شنبه، 14خرداد، ساعت 17:28 پخش می‌شود.

«نامه به آفتاب» عنوان انیمیشن 12 دقیقه‌ای است که به کارگردانی فرحناز باقر با تکنیک دوبعدی و با روش کاملاً سنتی براساس داستانی واقعی از خاطره یک کودک روستایی شکل گرفته است. مجید، شخصیت اصلی داستان که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند آرزو دارد برای حضرت امام خمینی (ره) نامه‌ای بنویسد اما به‌دلیل اینکه در روستای آنها امکانات پستی وجود ندارد با کمک فکر خویش تصمیمی جالب برای ارسال نامه خود می‌گیرد... . انیمیشن نامه به آفتاب در روز چهار شنبه 15خرداد ساعت 20:46 پخش می‌شود. «پا به پای آفتاب» انیمیشنی است درباره دوران جوانی و نوجوانی حضرت امام خمینی (ره) که توسط رسول بابارضا کارگردانی شده‌است. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: قشون دولتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین می‌گذرند که دچار مشکل در تهیه آذوقه می‌شوند. با تبانی راهزنان منطقه، آنها کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می‌گیرند. در این میان روح‌الله از جوانان شهر به همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناکام می‌گذارند. این انیمیشن سینمایی روز دوشنبه، 13خرداد، ساعت 22 پخش می‌شود.

مجموعه 109 قسمتی« ایران ما» به‌صورت موشن گرافیک شیوه استاپ موشن توسط علی مریخی کارگردانی و تولید شده که درمناسبت‌های مختلف از شبکه‌های متعدد پخش خواهد شد. این کار جهت معرفی شخصیت‌های فرهنگی ، هنری و اماکن مذهبی و دیدنی کشور در قالب موشن گرافیک در 109 قسمت ساخته شده است. این مجموعه درنظر دارد برای کودکان و نوجوانان با زبان ساده و شیوه‌ای نو، مفاخر و اماکن معروف کشور را در قالب آیتم‌های 2دقیقه‌ای به‌صورت چیستان تصویری طرح موضوع کند، همچنین این گروه سنی با فرایند تکوین طرح و نقاشی، نقاشی را یاد خواهند گرفت. شایان ذکر است یک قسمت از این مجموعه روز چهارشنبه، 15خرداد ساعت 20 پخش می‌شود.

کد خبر 217209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز