دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: یکی از شروط اصلی برای جابه جایی اشیای تاریخی و نمایش امانی آن در کشور دیگر، تحت پوشش قرار دادن شیء تاریخی توسط شرکت‌های بیمه‌ای کشور مقصد است.


یحیی رحمتی به مهر گفت: اگر یک شیء به کشوری برای شرکت در نمایشگاه فرستاده می‌شود مهم‌ترین موضوعی که در تفاهمنامه عنوان می‌شود این است که آن شیء باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. وی گفت: بیمه کردن شیء تاریخی در این مواقع بر عهده شرکت‌های بیمه‌ای کشور مقصد است مانند تعدادی از آثار تاریخی موزه ملی که فروردین‌ماه امسال برای شرکت در نمایشگاهی به کویت فرستاده شد. رحمتی گفت: هنوز بیمه شیء تاریخی موجود در مخازن را نداریم و بیشتر از آن حفاظت اشیاء در مخازن را جدی می‌گیریم.

وی درباره اینکه آیا تا به حال شرکت‌های بیمه در ایران آثاری را تحت پوشش قرار داده‌اند یا نه گفت: تا به حال موردی نداشته‌ایم که شیء وارد ایران شود و شرکت‌های بیمه این کار را بر عهده بگیرند، به غیراز منشور کورش که به‌خاطر ندارم چقدر هزینه بیمه آن شد. مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: اگر شیء تاریخی از کشور دیگری وارد ایران شود فکر نمی‌کنم شرکت‌های بیمه در ایران مشکلی برای تحت پوشش قرار دادن آن داشته باشند چون تا به حال درخواست‌های همکاری زیادی از سوی آنها شده است.

کد خبر 217198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز