یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

تعداد معاملات مسکن از ابتدای امسال تا پایان هفته اول خرداد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 70درصد افزایش یافته و از 197هزار و 500مورد به بیش از 340هزار مورد رسیده است.

مسکن

به گزارش همشهری، این افزایش تعداد معاملات در ماه‌های اخیر درحالی با افزایش قیمت مسکن همراه بوده است که برخی مسئولان دولتی در توجیه گرانی مسکن ذکر کرده بودند که قیمت‌ها در کلام افزایش یافته و معامله چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. براساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک در فروردین سال گذشته بیش از 65هزار و 500قرارداد، اردیبهشت‌ماه بیش از 107هزار قرارداد و هفته اول خرداد‌ماه بیش از 25هزار قرارداد مسکن منعقد شده است که مجموع این قراردادها 197هزار و 500مورد بوده که امسال به بیش از 340هزار مورد رسیده است.

در این میان استان تهران با ثبت 81هزار و 229قرارداد، بیشترین معاملات ثبت‌ شده مسکن در کشور را به‌خود اختصاص داده است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بیش از 12هزار مورد افزایش دارد.براساس این گزارش از ابتدای امسال تا پایان هفته اول خرداد در کل کشور بیش از 227هزار قولنامه خرید و فروش مسکن منعقد شده است که 11درصد از این قراردادها مربوط به معاملات هفته اول خرداد بوده است. همچنین طی این مدت بیش از 91هزار قرارداد اجاره‌ خانه منعقد شده که 13درصد آن سهم هفته اول خرداد بوده است. کل قراردادهای خرید، فروش، اجاره، اجاره به شرط تملیک، پیش‌فروش، سرقفلی و خاص در کشور حدود 340هزار مورد بوده که 40هزار مورد از این قراردادها در هفته اول خرداد منعقد شده است. طی مدت زمان ذکر شده 13هزار و 504خانه پیش‌فروش شده است.

کد خبر 217168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز