همشهری آنلاین: محمد باقر قالیباف با بیان اینکه چند حرف را هرگز از من نخواهید شنید گفت: متعهد می‌شوم و برای این تعهدم نیز از مردم خواسته‌ام تا صدای من را ضبط کنند که چند حرف را در دولت من نخواهند شنید. براین اساس می‌گویم که از روز اول، قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد. این اقدام را بدون تبعیض برای اقوام، مذاهب و سلایق مختلف انجام خواهم داد.

دکترمحمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر امروز در ورزشگاه شریفی‌پور شهر تبریز از حضور هزاران هوادار و حامیان تبریزی خود در این مراسم تقدیر کرد و گفت: خوشحالم که در جمع مردم عزیز، ولایتمدار، جانبازان، علما و پیشکسوتان استان آذربایجان شرقی هستم.

وی در ادامه گفت: ما علمای بزرگ، علامه‌ها، شهدا، جوانمردان بزرگ، غیرت، عزت، صداقت و وفا را در آذربایجان دیدیم. اگر منصف باشیم و از مشروطه تا امروز به تاریخ آذربایجان نگاهی ‌کنیم می‌بینیم ملت ایران به آذربایجان مدیون هستند. افتخار آذربایجان این به حساب می‌آید که در هر عرصه‌ای معروف به شهر اولین‌هاست.

قالیباف ادامه داد: ما حداقل اگر دلاوری‌های ستارخان، باقرخان و حوادث مشروطه را به چشم خود ندیدیم و همراه آنها نبودیم، ولی در دوران دفاع مقدس همت و غیرت این مردم را در شهید باکری‌ها و شهدای بزرگ این خطه دیدیم و افتخار کردیم.

محمدباقر قالیباف اظهار داشت: با اطمینان عرضه می‌کنم بنده افتخارم این است که فرزند این سرزمین و نظام جمهوری اسلامی ایران هستم و امروز دستم را از خراسان به سمت شما دراز می‌کنم.

همکاری برای رفع مشکلات کشور

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم خطاب به تبریزی‌ها تاکید کرد: این شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و برای پیشرفت باید به همت شما مردم و شما جوانان، دست به دست هم دهیم و مشکلات کشور را از جمله گرانی و بیکاری مرتفع کنیم. با غیرت شما مردم تبریز، اولین و مهمترین گام‌ها را از همین استان برخواهیم داشت.

قالیباف گفت: آذربایجان سربلند یعنی ایران سربلند، ایران سربلند یعنی آذربایجان سربلند؛ یاشاسین آذربایجان.

وی ادامه داد: امروز تنها دشمن من و شما یک چیز است و آن سوءتدبیر در اداره کشور است. لذا باید دست به دست هم بدهیم و اجازه ندهیم نخبگان و پیشکسوتان و اندیشمندان و جوانان باسواد و اندیشمند ما در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای این کشور احساس انزوا کنند و به حاشیه بروند.

محمدباقر قالیباف با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آذربایجان شرقی است اظهار داشت: اگر دریاچه ارومیه خشک شده به خاطر این است که این ضعف مدیریت از چندین سال گذشته در کشور وجود داشته و امروز این نتیجه حاصل شده است. اگر امروز هر بشکه نفت را چه 20 دلار بفروشیم، چه 120 دلار، بازهم مشکلات اقتصادی خواهیم داشت، چراکه مشکل اصلی ما سوءتدبیر است. باید این مشکلات را جبران کنیم. در این راستا باید در بخش‌های مختلف مثل سلامت، کشاورزی، خدمات، مخصوصا در بخش کارگران که بسیار دچار مشکل هستند اصلاحاتی انجام دهیم تا با سرعت این نابسامانی‌ها را به سمت سامان ببریم.

توجه ویژه به بخش مسکن

محمدباقر قالیباف در جمع مردم استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: من با اطمینان می‌گویم امروز دغدغه مردم مسایل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است، اما با این وجود دولت در مواردی که نباید دخالت کند دخالت کرده و در مواردی که باید دخالت کند عکس‌العملی نشان نداده است. به طوری که امروز اگر کارگران ما مسکن نداشته باشند، حتی اگر حقوق دوشیفت کارشان را هم بابت اجاره مسکن بدهند بازهم کم می‌آورند.

وی ادامه داد: مسکن یعنی ایجاد 280 هزار شغل مستقیم در صنعت‌های مختلف، به خصوص اگر این صنعت را در بخش خصوصی فعال کنیم فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مردم عزیز! هیچ جای ناامیدی نیست، زیرا ما از غیرت شما مردم یاد گرفتیم که برای مشکلات نگران نباشیم. به همت شما، حماسه سیاسی شما مردم آذربایجان رقم خواهد خورد که خواسته مقام معظم رهبری و آحاد ملت است و من نیز اگر توفیق خدمت پیدا کنم به کمک شما حماسه اقتصادی را محقق خواهم کرد.

پرهیز از تمرکزگرایی در کشور

قالیباف با بیان اینکه چند حرف را هرگز از من نخواهید شنید ادامه داد: من متعهد می‌شوم و برای این تعهدم نیز از مردم خواسته‌ام تا صدای من را ضبط کنند که چند حرف را در دولت من نخواهند شنید. براین اساس می‌گویم که از روز اول، قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد. این اقدام را بدون تبعیض برای اقوام، مذاهب و سلایق مختلف انجام خواهم داد. همچنین براین باورم از ظرفیت‌های استانی بهره ببرم به طوری که از تمرکزگرایی پرهیز کرده و مسئولیت‌های هر شهر و استان را به خود مسئولان و مدیران آن بخش واگذار می‌کنم تا تصمیم گیری کنند.

قالیباف با دیدن طومارهایی که مردم در تقدیر از حمایتش از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی جمع‌آوری کرده بودند، گفت: از مردم آذربایجان شرقی تشکر می‌کنم و بازهم اگر توفیق خدمت داشته باشم به زلزله زدگان این استان کمک خواهم کرد، زیرا این کار را بر خود وظیفه می‌دانم.

در پایان این مراسم، یادآوری افتخارات تیم تراکتورسازی تبریز از زبان قالیباف، تشویق پرشور مردم را در پی داشت.

کد خبر 217165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز