همشهری آنلاین: کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس از مسئولان این باشگاه خواست شأن و احترام کریمی را حفظ کنند.

کریمی مهدوی‌کیا

ایسنا نوشت: مهدی مهدوی‌کیا  درباره پیامی که به نقل از او در یکی از سایت‌ها و برای علی کریمی منتشر شد، گفت قبل از هر چیز باید بگویم که از اتفاقاتی که روز جمعه بین مدیر عامل پرسپولیس و کریمی رخ داد خیلی ناراحتم. قصد نداشتم به این ماجراها ورود کنم اما متاسفانه یکی از سایت‌ها از قول من پیامی منتشر کرد که باید توضیحاتی درباره آن بدهم.

وی گفت: اول این که من ایران هستم نه آلمان. چگونه می‌گویند که من از آلمان پیام فرستاده‌ام. منبع دریافت پیام آنها کجاست وقتی با من هیچ صحبتی نکرده‌اند؟ خیلی متاسفم که بعضی افراد خودسرانه پیام منتشر می‌کنند. قطعا این گونه کارها نه به نفع علی کریمی است نه به نفع پرسپولیس. بلکه ممکن است مشکلاتی را برای کریمی به وجود بیاورد و حتی شاید عدم نتیجه‌گیری احتمالی پرسپولیس در آینده به علی کریمی و حواشی به وجود آمده ربط داده شود.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت: همه ادبیات من را می‌شناسند و می‌دانند که حتی در طول دوران فوتبالم در مواقعی که بدترین نامهربانی‌ها با من شد از چنین ادبیاتی استفاده نکردم. به طور کلی باید بگویم آن طور که در حال حاضر مهم است حفظ احترام و شأن علی کریمی است و بس. حضور یا عدم حضور کریمی در پرسپولیس فصل آینده و این که مدیریت باشگاه خواهان ادامه حضور این بازیکن است یک موضوع جداگانه بوده و حفظ شأن و احترام کریمی هم بحث دیگری است.

کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی تاکید کرد: کریمی بازیکن پر افتخار و بسیار محبوب و از دوستان خوب من است. او تصمیم گرفته که یکی، دو سال دیگر به فوتبالش ادامه دهد و آرزو می‌کنم که هر مشکلی که هست حل و فصل شود تا علی سال‌های آخر دوران بازیگر‌ی‌اش را در پرسپولیس بگذراند. از آنجا که خود من با وجود سال‌ها حضور در اروپا آرزو داشتم که با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کنم ایمان دارم که خواسته کریمی هم همین است.

مهدوی‌کیا گفت: با وجود برخی مصاحبه‌های مسئولان پرسپولیس، کریمی روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که برای پرسپولیس و کادر فنی‌اش آرزوی موفقیت می‌کند. او حتی به صراحت از هواداران خواهش کرد که فقط به فکر تیم محبوب خود باشند. وقتی بازیکن محبوبی مثل کریمی این گونه درباره عدم تمایل مسئولان به حضورش در پرسپولیس واکنش نشان می‌دهد طبیعی است که حداقل انتظارش این باشد که دیگران هم به او احترام بگذارند و اگر نمی‌خواهند او در پرسپولیس باشد لااقل به او بی‌حرمتی نکنند.

کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس در ادامه با اشاره به این که باشگاه پرسپولیس باید شأن و احترام کریمی را حفظ کند، گفت: من امیدوارم آنچه که از قول مدیر عامل باشگاه درباره کریمی منتشر شده صحت نداشته باشد. کریمی هم قطعا به واسطه دلخوری و در فشار روحی شدید دو پیام صادر کرده و طبیعی است که وقتی احترام می‌گذارد و احساس می‌کند دیگران به جای احترام گذاشتن به او بی‌احترامی می‌کنند از کوره در رفته و واکنش نشان می‌دهد. من به کریمی تبریک می‌گویم که بسیار حرفه‌ای و عاقلانه برای پرسپولیس و کادر فنی این تیم آرزوی موفقیت کرد و حتی از هواداران خواست که فقط به فکر حمایت از تیم‌شان باشند. بنابراین روا نیست حال که آرزوی کریمی برای خداحافظی با پرسپولیس تحقق نمی‌یابد در قبال رفتار حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه او شاهد برخی اظهارات و بی‌حرمتی‌ها باشیم.

مهدوی‌کیا همچنین گفت: درباره پیامی که از قول من منتشر شده تاکید می‌کنم که به رغم برخی دلخوری‌ها و گلایه‌هایی که از رویانیان دارم آدمی نیستم که این گونه و با این ادبیات و به این تندی ایشان را خطاب کنم. معتقدم که من و امثال من که ادعای دلسوزی پرسپولیس و دوستی با کریمی را داریم باید کاری کنیم که زمینه بازگشت کریمی به تیم فراهم شود نه این که با برخی حرفها طوری عمل کنیم که تنش بیشتر شده و او از پرسپولیس دور شود. همچنین لازم می‌دانم بگویم ضمن احترامی که برای رسانه‌های ورزشی ایران قائل هستم و این احترام را در طول دوران ورزشی‌ام ثابت کرده‌ام در صورتی که از این پس مصاحبه یا پیامی تخیلی و کذب از من منتشر شود بدون اغماض برخورد قانونی می‌کنم.

وی در پایان گفت: امیدوارم که این اتفاقات تلخ و باور نکردنی به خیر تبدیل شده و کریمی به پرسپولیس برگردد تا با پیراهن شماره 8 قهرمانی پرسپولیس و خاطره‌ای خوش خداحافظی کند نه این که پس از سال‌ها با دلخوری میادین را ترک کند. همچنین تاکید می‌کنم که اگر مسئولان پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن او نیستند شأن و عزت کریمی را با وجود تمام مشکلاتی که بین‌شان به وجود ‌آمده حفظ کنند چرا که کریمی جز احترام گذاشتن و آرزوی موفقیت کردن کار دیگری نکرده است.

کد خبر 216900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز