شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

مرند: کارهای اجرایی بیمارستان جدید مرند پس از 8 سال به پایان رسید اما افتتاح این بیمارستان همچنان تبدیل به رؤیایی برای مردم این شهر شده است.

بیمارستان - مرند

 به گزارش فارس، بیش از 240هزار نفر از جمعیت شهرستان مرند از تنها بیمارستان مرند با قدمت بیش از 60سال خدمات می‌گیرند که امکانات کم آن پاسخگوی اهالی و مراجعه‌‌کنندگان از سایر نقاط از جمله ‌ نخجوان و‌ ترکیه نیست. این امر باعث اعتراض مردم و ایجاد حساسیت برای تکمیل بیمارستان جدید این شهرستان شده که وعده افتتاح آن در اواخر سال 91از سوی مسئولان عملی نشد. مسئولان دوباره وعده افتتاح بیمارستان را به اردیبهشت همزمان با سفرهای ریاست‌جمهوری دادند.

روند تکمیل 8ساله

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیمارستان جدید 100تختخوابی مرند با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی تکمیل شده و آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. اروجعلی علیزاده افزود: تمام نقشه‌های فنی ساختمان بیمارستان که توسط وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود، از سوی وزارت بهداشت و درمان ترسیم شده و براساس آن نظارت انجام می‌شود. عملیات اجرایی بیمارستان جدید مرند بیش از 8 سال است آغاز شده اما تاکنون با وجود اعلام اتمام ساخت بیمارستان، به بهره‌برداری نرسیده است. این بار نیز پیش از سفر اخیر هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی مسئولان استانی ازجمله مدیرکل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده بودند که کار ساخت بیمارستان مرند ‌ به پایان رسیده و یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که همزمان با سفر چهارم رئیس دولت به این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ایرادات ساختمانی

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: دانشگاه علوم پزشکی به‌دلیل مشکلات جزئی از تجهیز بیمارستان جدید شهرستان مرند خودداری می‌کند. محمد حسن‌نژاد با بیان اینکه این بیمارستان تکمیل شده است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایراداتی به این ساختمان وارد می‌داند. آنگونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد محمدحسن طریقت منفرد، وزیر‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شخصاً پیگیر این موضوع شده و با حضور در محل بیمارستان جدید مرند از عدم‌تجهیز این بیمارستان به‌شدت انتقاد کرده و اجازه افتتاح این بیمارستان را به‌دلیل نبود تجهیزات نداده است.

300مشکل فنی

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز اواسط‌ ماه قبل گفت: کارشناسان دفتر فنی این دانشگاه در بررسی‌های خود در پاییز سال گذشته از این بیمارستان حدود 300مشکل فنی شناسایی کردند. باب‌الله قاسمی اضافه کرد: در جلسه مشترک مهندسان پیمانکار پروژه، کارشناسان دفتر فنی و حوزه معاونت علوم پزشکی و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان مصوب شد، این مشکلات در مدت 45روز احصا شود.

آخرین وعده

محمد حسن‌نژاد گفت: مسئولان شهرستان از بس قول امروز و فردا برای افتتاح بیمارستان جدید مرند به مردم داده‌اند، این مشکل رفته‌رفته در بین مردم به‌رؤیا تبدیل شده است. آخرین خبر اینکه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید شبکه و بهداشت و درمان شهرستان مرند گفت: ساختمان این بیمارستان از 5 سال گذشته توسط اداره راه و شهرسازی احداث و‌ هفته گذشته تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

محمد عباسی گفت: تاکنون‌90درصد تجهیزات این بیمارستان که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان است، ‌خریداری‌ شده و برای تجهیز آن بیش از 2میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. وی در مورد افتتاح رسمی بیمارستان جدید مرند تأکید کرد: با توجه به قول مسئولان شهرستان و سخنان استاندار آذربایجان‌شرقی، ‌ تمام سعی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بر این است که 15 خرداد امسال شاهد افتتاح بیمارستان جدید مرند باشیم.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: با راه‌اندازی این بیمارستان که کادر درمانی آن از 2 سال گذشته جذب شده‌ است، برای بیش از 200نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.در این جلسه علی حسینعلی‌پور به‌عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند معرفی و از خدمات دکتر جمشیدی تجلیل شد.

افتتاح تا پایان دولت دهم

همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح بیمارستان جدید مرند تا پایان دولت دهم خبر داد. احمد علیرضابیگی افزود: شهرستان مرند یکی از شهرهای پرجمعیت استان بعد از تبریز است که در زمینه بهداشت فعالیت‌ها و عملکرد خوبی داشته است. وی افزود: افتتاح مجهزترین کارخانه کمپوست بازیافت زباله در سلامت جامعه و رشد اقتصاد نیز نقش مهمی دارد که توسط سرمایه‌گذار خارجی در این شهر افتتاح شد. علیرضابیگی اضافه کرد: در مورد عدم‌افتتاح بیمارستان جدید مرند نیز باید اعلام کنم، بیمارستان مرند در سفر دور چهارم هیأت دولت به استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به‌زودی این بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی تبریز شود. وی تأکید کرد: یک قسمت از تجهیزات خریداری شده و برای بقیه نیز اعتبار لازم تخصیص داده شده که تا پایان دولت دهم این بیمارستان افتتاح می‌شود.

کد خبر 216822

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز