همشهری آنلاین: شاهو عندلیبی از انتشار آلبوم جدیدش با عنوان «نشمیل نشمیل» خبر داد و گفت: این اثر پیشکشی به روان پدرم زنده یاد ایرج عندلیبی است.

عندلیبی

این خواننده جوان کرد در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اثر جدیدش گفت: «نشمیل نشمیل» بازخوانی و بازسازی آثار پدرم زنده‌یاد ایرج عندلیبی است که یکی از خوانندگان مطرح شهرکرد بود. بنده هم این قطعات را که معروف‌ترین آثار پدرم هستند، بازسازی کردم.

وی افزود: در این اثر تلاش کرده‌ام تا آنجا که توان دارم آوازها و مقام‌هایی که از پدرم آموخته‌ام و همچنین سبک کلاسیک موسیقی کردی که در این روزها اندکی از دید مخاطبان به دور مانده را ارائه کنم.

عندلیبی اضافه کرد: این شیوه آواز خوانی در موسیقی کردی ریشه‌ای کهن دارد و به دلیل انس و الفت خوانندگان کرد با شعرا این شیوه آوازی جایگاه بالایی نزد مخاطبان داشته است که متاسفانه در عصر حاضر دیگر این چنین نیست.

این هنرمند درباره فضای این آلبوم کردی گفت: تصانیف این اثر از ساخته‌های پدرم ایرج عندلیبی است و از این رو تلاش کرده‌ام در تنظیم قطعات ارزش‌های موسیقی اصیل کردی را حفظ کنم و به تاثیرات ریتمیک و حالت‌های خاص موسیقی کردی پایبند باشم.

او معتقد است در سال‌های اخیر استفاده از آکوردهای غیر متداول در موسیقی کردی و استفاده از شعرهای نامطلوب و بی‌محتوا به پیکره این موسیقی غنی آسیب رسانده است. اما امیدوارم این اثر را که به روان پدرم تقدیم کرد‌ه‌ام، مورد توجه اهل هنر قرار گیرد.

شاهو عندلیبی اضافه کرد: این آلبوم با اجرای گروه «قمر: به سرپرستی نوید دهقان همراه است و تنظیم و ارکستراسیون برعهده خودم بوده است.

این هنرمند همچنین گفت: در سال‌های گذشته بعضی از آثار پدرم بدون اجازه و بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و حقوق هنری صاحب اثر مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند و متاسفانه خیلی وقت‌ها با کیفیت پایین و شعرهای بی‌ربط اجرا شده‌اند.

کد خبر 216703
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز