چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

بم: اقتصاد شهرستان بم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید خرما، تک‌قطبی و بر پایه محصول نخلستان‌های این شهر تاریخی است اما سمپاشی هوایی علیه خطرناک‌ترین آفت خرما در این شهرستان ناگهان متوقف شده و حالا زنگ‌خطر تکثیر موج جدیدی از این آفت به صدا درآمده است.

نخلستان

هرچند فرماندار بم می‌گوید که برای سمپاشی نخلستان‌ها چندین دستگاه تراکتور را برای سمپاشی زمینی اختصاص داده است ولی به‌دلیل ارتفاع بالای نخل‌ها و حضور زنجره روی سرشاخه‌ها هیچ‌گاه سمپاشی زمینی نمی‌تواند مشکل کشاورزان را حل کند. به گزارش مهر، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بم درخصوص آفت زنجره خرما گفت: هر‌ساله برای مبارزه با آفت زنجره‌ خرما با تخصیص 500میلیون تومان اعتبار، سمپاشی از طریق هواپیما در نخلستان‌های شهرستان بم انجام می‌شد که متأسفانه امسال به‌دلیل تخصیص نیافتن این اعتبار، این کار صورت نگرفته و باعث بروز خسارات زیادی به نخلستان‌های این شهرستان شده است.

محمد زندی سطح زیرکشت درختان خرما در شهرستان بم را 10هزار هکتار اعلام کرد و افزود:‌ آفت زنجره خرما از 15روز گذشته در نخلستان‌های این شهرستان بروز پیدا کرده است. گفته می‌شود در سال‌جاری و تا‌کنون 3هزار هکتار باغ به وسیله این آفت آلوده شده ‌است.

کد خبر 216493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز