همشهری آنلاین: عضو ائتلاف سه گانه اظهار داشت: تنها برنامه برای کشور کافی نیست چرا که در همه موضوعات در ابعاد کلان کشور برنامه ریزی شده است و ما آنقدر ضعیف عمل کرده ایم که نمی دانیم اشکال کار در برنامه است یا در مجری که همان دولت است.

محمد باقر قالیباف

محمدباقر قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری در جلسه عصر 7 خرداد فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: در ائتلاف سه‌گانه قرار شد بر اساس مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی کاندیدای نهایی را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما تا زمان ثبت نام با همان روش قبلی پیش آمدیم و الان هم همراهی می‌کنیم گفت: شرایط سیاسی طوری شد که هر سه نفر ثبت نام کردیم و بعد از احراز صلاحیت‌ها قرار بود هر سه نفر نشست‌های مشترکی داشته باشیم اما به دلیل مشغله‌های فراوان کاری جلساتمان دو نفره تشکیل می‌شد تا اینکه دیروز هر سه نفر جلسه مشترکی را با آیت الله مهدوی کنی داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از ملاک‌ها برای انتخاب کاندیدا در ائتلاف سه گانه نظرسنجی بود گفت: من در طول جلسات مختلف در ائتلاف سکوت کردم چون در نظرسنجی‌ها ظرفیت بهتری داشتم حرف نمی‌زدم که این طور وانمود نکنند که قالیباف می‌خواهد سوءاستفاده کند.

قالیباف گـفت: قرار بود از بین ما سه نفر یک نفر معرفی شود و اینکه الان دوستان می‌گویند تا 16 یا 18 خرداد باید پیش برویم.

وی با بیان اینکه من در حال حاضر حرفی نمی‌زنم که بخواهد اثر منفی داشته باشد گفت: اگر دوستان بخواهند در تاریخ 16 یا 17 خرداد تصمیم بگیرند من آماده‌ام چرا که به مردم قول داده‌ام من ائتلاف را به هم نزنم.

قالیباف اظهار داشت: در کشور ما نه مشکل منابع انسانی و نه مشکل مادی وجود دارد اما شرایط قابل قبولی برای ملت فراهم نیست و کارنامه ما در مسائل اقتصادی و فرهنگی قابل دفاع نیست.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما در حال حاضر ضعف مدیریت، سوتدبیر، بی توجهی به قانون، عدم توجه به کار جمعی و کارشناسی، دوری از اجرای برنامه‌های مصوب و تک روی است.

قالیباف گفت: اگر بتوانیم با همت، همدلی و گذشت و قانونگذاری در همه زمینه‌ها پیش برویم می‌توانیم اهدافمان را محقق کنیم.

عضو ائتلاف سه گانه اظهار داشت: تنها برنامه برای کشور کافی نیست چرا که در همه موضوعات در ابعاد کلان کشور برنامه ریزی شده است و ما آنقدر ضعیف عمل کرده‌ایم که نمی‌دانیم اشکال کار در برنامه است یا در مجری که همان دولت است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کارنامه و سوابق افراد اگر بیشتر از برنامه مهم نباشد کمتر نیست گفت: سوابق بنده در طول 34 سال در دوران جنگ، نیروی انتظامی و شهرداری مشخص است و با رصد سوابق افراد می‌توان قضاوت کرد که آیا شخص توانایی اجرای برنامه‌ها را دارد یا خیر.

قالیباف افزود: به عنوان مثال چند روز پیش پروژه بزرگ امام علی (ع) افتتاح شد و این در حالی است که 20 سال بود این پروژه نیمه تمام مانده بود و کسانی که قصد عملیاتی کردن آن را داشتند وعده 8 ساله می‌دادند.

عضو ائتلاف سه گانه اظهار داشت: پس چه می‌شود ما می‌توانیم ظرف مدت 22 ماه آن هم از طریق قانونی این پروژه را عملیاتی کنیم. پس مشخص می‌شود که گیر کشور ما اینجاست. مدیران ارشد ما برنامه مدون ندارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: خلاقیت در عمل به معنای عوض کردن هدف نیست بلکه به این معنی است که شما روشی را انتخاب کنید که دیگران قادر به انجام آن نخواهند بود.

عضو ائتلاف سه گانه با بیان اینکه ما به جای کوچک سازی دولت در حال سنگین کردن آن هستیم گفت: در شهرداری تهران تاکنون صد درصد برنامه‌ها بدون انحراف عملیاتی و اجرا شده است و دلیل آن این است که ما وارد حاشیه نشده‌ایم و تمام مصوبات شورای شهر را عملیاتی کردیم حتی در جاهایی که احساس می‌کردم برخی مدیرانم در اجرای مصوبات شورای شهر به هر دلیلی تعلل می‌کنند آنها را تغییر دادم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده قول نمی‌دهم و توان این را هم ندارم که ظرف 100 روز مشکلات مردم را حل کنم تصریح کرد: دلیل این حرفم به این خاطر است که ما برای بازکردن ال سی برای پروژه صدر - نیایش حدود 460 امضا گرفتیم و 1400 برگ پرونده درست شد و یک تیم تمام وقت بدنبال انجام امورات این پروژه بود.

قالیباف گفت: به همین خاطر قول نمی‌دهم چون برخی اقدامات و انجام پروژه‌ها در کشور ما زمانبر است.

عضو ائتلاف سه گانه خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه فراکسیون رهروان گفت: بنا نیست که بنده بگویم حتما فلان کار را انجام می‌دهم بلکه باید بگویم اول با مجلس مشورت می‌کنم و بعد کاری را انجام خواهم داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنده قول داده‌ام بخشی از مشکلات اقتصادی را ظرف 2 سال حل کنیم و خروجی این کار من باید اقتصاد قابل کنترل باشد چیزی که الان نیست.

وی با بیان اینکه باید جلوی تصمیمات خلق الساعه را بگیریم افزود: کاهش هزینه‌های تولید نظارت بر بانک‌ها و تسهیلات آنها و همینطور استقلال بانک مرکزی از جمله مسائل مهمی است که باید در امور اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 216436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز