همشهری‌آنلاین: کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های انقلاب اسلامی منهای انفعال و انحراف، کشور را در مسیر پیشرفت جلو می‌برد.

فارس نوشت: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع بیش از 80 نفر از نمایندگان اظهار داشت: اگر ما تاکنون در کشور پیشرفتی داشتیم، مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است و باید این گفتمان باز هم گفتمان قالب در کشور باشد و ادامه یابد.

وی افزود: تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود.

جلیلی ادامه داد: کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود مثل راننده یک ماشین بزرگ است و باید کشور را در مسیر قانون هدایت کند.

جلیلی گفت: بنده نمی‌خواهم بی‌انصافی کنم و بگویم که این ماشین امروز متوقف است اما حرکتش خیلی کند است و حرکت ضعیفی دارد.

وی اظهار داشت: اگر ما شعاری می‌دهیم و می‌گوییم که می‌خواهیم ظرفیت‌های کشور را آزاد کنیم، باید به این شعار عمل کنیم.

جلیلی اضافه کرد: باید با برطرف کردن ایرادات به سرعت حرکت این ماشین شتاب دهیم. همچنین ما باید از اسناد بالادستی مانند برنامه و بودجه و سند چشم‌انداز و سایر قوانین از جمله هدفمندی و اصل 44 به خوبی بهره بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مصوباتی را در دبیرخانه شورای امنیت می‌گذراندیم که رهبر انقلاب در رابطه با آن فرمودند این مصوبات خوب است ولی این مصوبات روی کاغذ است و باید اجرا شود و به نتیجه برسد.

جلیلی گفت: اگر به قوانین عمل شود، ادعای ما مبنی بر آزاد شدن ظرفیت‌ها هم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در اول انقلاب دشمنان طمع کردند و به ایران حمله کردند و دلیل حمله آنها این بود که فکر می‌کردند ساختار کشور قدرت دفاع ندارد؛ وقتی سازوکار متناسب با آن دفاع را مهیا کردیم، موفق شدیم.

جلیلی افزود: امروز ما نه تنها ایرادات دستگاه‌های اجرایی را باید برطرف کنیم بلکه باید کاری کنیم که حرکت آنها شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موضوع فساد 3هزار میلیاردی اظهار داشت: ما 6 ماه جلسات متعددی در این رابطه داشته‌ایم؛ یک دلیل در این رابطه این بود که سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما نباید برای مبارزه با فساد اقتصادی، اول به دنبال بحث‌های امنیتی و پلیسی برویم بلکه باید اول سازوکارهای جلوگیری از آن را فراهم کنیم.

جلیلی ضمن تأکید بر تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه گفت: این سه قوه با هم می‌توانند کشور را در مسیرش جلو ببرند و اگر در روابط آنها اخلال ایجاد شود، دچار مشکل می‌شویم.

کد خبر 216378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز