چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصور کنید پای تلویزیون نشسته‌اید و ناگهان داخل آن می‌شوید. حالا دیگران می‌خواهند شما را نجات دهند. این شروع ماجرای قصه اصلی کتاب" جیپ در تلویزیون" اثر حانی روداری است

جیپ در تلویزیون

کتاب «جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر» اثر جانی روداری - نویسنده‌ ایتالیایی - با ترجمه مسعود جواهری چینی‌جانی در نشر افکار منتشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده داستان‌هایی کوتاه از جانی روداری به این شرح است: «جیپ در تلویزیون»، «به! دوباره هم به!»، «ماجرای یک آدمخواری»، «در تعقیب دزد»، «اهالی کره‌ مریخ به لاتین حرف می‌زنند»، «پسربچه‌ای که ارزش سه ماهواره را داشت»، «گاریبالدی، گالیله گالیله‌یی و جیپ»،«مامان گربه‌ها»،«داستان‌های کرات دیگر»، «کارپایی‌ها و برج پیزا»، «دلفینا در رقص»، «آدمک‌ مصنوعی‌ای که می‌خواست بخوابد»،«همه‌اش با یک سوسمار شروع شد»، «شاهزاده‌ی بستنی»، «ده کیلو ماه»، «جهانی در تخم مرغ»، «هواپیمای ناشناخته»، «خانه‌ی پرنده» و «موتی و پاکتو».

مهم‌ترین این داستان‌ها همانی است که نام کتاب نیز به آن داده شده است.تصور کنید روبه‌روی تلویزیون نشسته‌اید و دارید برنامه مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید که یکباره دردی توی پای‌تان احساس می‌کنید و همین‌طور کشیده می‌شوید سمت تلویزیون و هرچه مقاومت می‌کنید اثری ندارد و شما جذب تلویزیون می‌شوید.

یعنی می‌روید در تلویزیون و می‌شوید یکی از آدم‌های آنجا. بعد کسانی که شما را دوست دارند می‌خواهند شما را از توی تلویزیون نجات دهند و خبر همه‌جا می‌پیچد و شما هم در سرتاسر دنیا نمایش داده می‌شوید.

این تخیلی است که جانی روداری به خرج داده و داستان بلند «جیپ در تلویزیون» را نوشته است. کتابی که مهم‌ترین اتفاقی که در آن می‌افتد تخیل بی‌حد و مرز این نویسنده ایتالیایی است.

کد خبر 216390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز