همشهری آنلاین: کاترین اشتون رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا اعلام کرد دور جدید مذاکرات گروه "1+5" میانجیان بین المللی و ایران درباره برنامه هسته‌ای باید پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، به خصوص با توجه به این که "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده اصلی از طرف ایران یکی نامزدهای تایید صلاحیت شده در این انتخابات است.

ریانووستی نوشت: "کاترین اشتون" در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: "در ابتدا باید ببینیم که نتیجه انتخابات (ریاست جمهوری ) در ایران چه خواهد بود چون ادامه مذاکرات می تواند وابسته به این موضوع باشد".

رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: "فکر می‌کنم که بهتر است دور جدید مذاکرات گروه "1+5" و ایران پس از انتخابات برگزار شود".

یادآور می شود "کاترین اشتون" رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا و "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در آخرین دیدار خود در استامبول جزئیات همکاری تهران با گروه"1+5" را مورد بررسی قرار داده و قرار گذاشتند به گفتگوی خود ادامه دهند.

اشتون دیدار خود با جلیلی را مفید نامیده و اظهار داشت: "طرفین در خصوص پیشنهادهای مطرح شده صحبت نموده و به اندیشیدن در مورد چگونگی حرکت به مرحله بعدی پیشرفت ادامه می‌دهند".

جلیلی پیش از آغاز مذاکرات با اشتون خاطرنشان کرده بود که ایران در آلماتی بر مبنای دفاع از حقوق هسته‌ای خود پیشنهادهای مشخصی را ارائه داده و در انتظار پاسخ به این پیشنهادها است.

کد خبر 216304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز