همشهری آنلاین: رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از مصوب شدن انجام سالانه دو مرتبه وارنیش فلوراید برای کودکان دبستانی خبر داد.

fluoride varnish

دکتر محمد حسین خوشنویسان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اواخر سال گذشته مصوب شد که سالانه دو مرتبه برنامه وارنیش فلوراید برای تمام کودکان دبستانی کشور انجام شود.

وی افزود: بر این اساس از این پس سالانه دو مرتبه وارنیش فلوراید برای کودکان 6 تا 12 ساله به منظور کنترل بیماری‌های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی‌های دندانی انجام می‌شود.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: وارنیش فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها موثر است. البته وارنیش فلوراید با «فیشورسیلانت» (شیار پرکن) همراه می‌شود.

خوشنویسان با بیان اینکه دندان شش (آسیای دائمی) معمولا بیشتر از دیگر دندان‌ها در معرض خطر پوسیدگی قرار دارد، افزود: خانواده‌ها تصور می‌کنند که این دندان شیری است و به دنبال پوسیدگی در جهت کشیدن آن اقدام می‌کنند، این در حالی است که نباید این گونه عمل شود.

وی افزود: به دنبال معایناتی که در شش سالگی انجام می‌شود، در صورت نیاز "فیشورسیلانت» برای کودک مربوطه انجام و شیارهای عمیق دندانی پر می‌شود.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: سالانه برنامه وارنیش فلوراید و آموزش بهداشت برای کودکان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود.

 

کد خبر 216095
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز