پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از توزیع فلوراید در مدارس ابتدایی کشور از سال تحصیلی جدید خبر داد

به گفته دکتر عباس هیثمی، امسال با توافقاتی که با وزارت بهداشت صورت گرفته در تمام مدارس مقطع ابتدایی کشور فلوراید توزیع می‌شود.
وی درباره ارائه خدمات درمانی دهان و دندان به دانش آموزان، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان ابتدایی که تحت پوشش بیمه قرار دارند با حداقل تعرفه می توانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، البته در سال گذشته برخی از مناطق از نحوه ارائه خدمات بیمه گله‌مند بودند.

معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توافقاتی که بین وزارتخانه های بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش صورت گرفته، سقف پوشش و تعهدات بیمه های دندان پزشکی را از سال تحصیلی جدید افزایش خواهیم داد.

هیثمی همچنین درباره توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه به ایسنا گفت: توزیع قرص آهن از سال تحصیلی 83-84 در دبیرستانهای دخترانه آغاز شده و در حال حاضر 100 در صد دبیرستان‌ها و 10 درصد مدارس راهنمایی دخترانه کشور تحت پوشش این طرح قراردارد.
وی در باره مشکلاتی که در نحوه توزیع و ارانه این قرصهای مکمل در سال گذشته به وجود آمد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته بین وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش تامین اعتبار و تهیه قرص به عهده وزارت بهداشت و برنامه ریزی و توزیع آن در مدارس به عهده آموزش و پرورش است اما سال گذشته به دلیل برخی مشکلات این قرصها به موقع توزیع نشد.

یکی از طرح‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید افزایش جامعه تحت پوشش توزیع قرص آهن است تا مدارس راهنمایی بیشتری تحت پوشش این طرح قرار گیرند

کد خبر 110295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز