همشهری آنلاین: وزارت دفاع، انبوهی از سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین را به نیروی هوافضای سپاه تحویل داد.

سردار احمد وحیدی

فارس نوشت: درهمزمان با خجسته ایام سالگرد عملیات ظفرمند بیت‌المقدس و حماسه جاوید فتح خرمشهر، طی مراسمی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، تحویل انبوه سکوی پرتاب (لانچر) موشک‌های دوربرد زمین به زمین توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

سکوهای پرتاب موشکهای دوربرد

در حاشیه این مراسم سردار وحیدی در جمع خبرنگاران طی سخنانی با پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: به حول و قوه الهی و تلاش و همت فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع امروز شاهد تحویل انبوه سکوی پرتاب موشک‌های دوربرد زمین به زمین هستیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه، تحویل انبوه سکوی پرتاب علاوه بر اینکه تجلی اقتدار و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت این سامانه راهبردی به شمار می‌رود، نشانگر قدرت و حجم بالای آتش موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در شرایط تهدید قادرند با حجم انبوه موشک، بطور همزمان دشمن متخاصم را در هم کوبند.

از راست: سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و سردار سید مهدی فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع

سردار وحیدی،این اقدام وزارت دفاع را که با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفته، لبیک عملی به فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (دام عزه) دانست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه، قدرت دشمن‌کوب موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اقتدار دفاعی کشورمان محسوب می‌شود تصریح کرد، همه این توانمندی‌ها بمنظور دفاع از صلح و تحقق بازدارندگی مؤثر انجام می‌شود.

سردار وحیدی از این برنامه که در خجسته ایام فتح خرمشهر برگزار شد، بعنوان رزمایش آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی صدام و حامیانش علیه ایران اسلامی به ما آموخت که اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع نباشیم، دشمن مقاصد شوم خود را عملی خواهد کرد و اگر آماده، قدرتمند و مهیای دفاع باشیم، هرگونه اقدام خصمانه از سوی دشمنان ملت ایران، سلب خواهد شد.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز بحمدالله وزارت دفاع با راهبرد محوری «خودباوری»، «تلاش»، «خودکفائی»، انواع سلاح و سامانه‌های نظامی را در حوزه‌های هوافضا، دریایی، هوایی، زمینی، الکترونیک و اپتیک بطور کاملاً بومی طراحی و تولید می‌کند، این توانمندی و تسلیحات پیشرفته در کنار قدرت ایمان، شجاعت و آمادگی یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، آمادگی بسیار مطلوب و بالایی را ایجاد کرده بطوری که می‌توانیم با قاطعیت ادعا و اعلام کنیم که امروز فاصله آمادگی رزمی - عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مقایسه با آغازین روزهای جنگ تحمیلی از زمین تا آسمان است.

سردار وحیدی گفت: این خودکفایی و قدرت دفاعی و آمادگی مثال‌زدنی مرهون خون شهیدان،تجارب ارزشمند دفاع مقدس و پایبندی کامل نیروهای مسلح به آرمان‌های امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی و تشکر از متخصصان و کارکنان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کرد: ایران اسلامی با هیچ‌کس سر جنگ ندارد و آغاز کننده هیچ جنگ و درگیری نخواهد بود، اما به هیچ‌کس نیز اجازه تجاوز و اقدام خصمانه را نخواهد داد و با اقتدار خصم متجاوز را در هم کوبیده، آنان را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

کد خبر 215935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز