همشهری آنلاین: جشنواره فیلم کوتاه قرآنی با عنوان «تسنیم» از مجموعه جشنواره‌های قرآنی "آیات" مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم کوتاه قرآنی تسنیم از ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه برگزار خواهد ‌شد.

این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار می شود و موضوع های آن شامل سبک زندگی قرآنی، آموزه‌های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن کتاب بیداری، ایثار و شهادت در قرآن و معارف اهل بیت(ع) و سیمای پیامبر اسلام(ص) در قرآن است.

همچنین نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از دیدگاه قرآن، پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت از دیگر موضوع های جشنواره «تسنیم» است.

بر اساس اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکنون ۵۰۰ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۲۰۰ اثر در بخش عکس و ۱۳۹ فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان خرداد ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آیین اختتامیه این جشنواره ۲۴ مرداد ماه در سینما هویزه شهر مشهد برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه قرآنی «تسنیم» از جمله جشنواره های بین المللی قرآنی آیات با همکاری انجمن سینمای جوانان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 215926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز