همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، گزارش داد: فقر و بیکاری علت خشونتهای اخیر در سوئد است.

خشونتهای سوئد

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه بی بی سی عربی افزود: با گذشت پنج شب از خشونت ها در پایتخت سوئد، پلیس ضدشورش این کشور در استکهلم به حال آماده باش کامل درآمد. جوانانی که بیشتر آنها خواهان گرفتن پناهندگی از سوئد هستند، از افزایش بیکاری و تبعیض اجتماعی خشمگین هستند. این خشونتها در کشوری که به تسامح و باز بودن فضای اجتماعی مشهور است، سوالاتی را در مورد موفقیت تلاشها برای ادغام مهاجران در جامعه این کشور به وجود آورده است؟

خبرنگار بی بی سی در استکهلم گفت: از یک هفته پیش تاکنون خشونتها در مناطق مختلف سوئد ادامه دارد و نیروهای پلیس با گروهی از جوانان درگیر می شوند که شمار آنها کمتر از صد نفر است. در پایتخت سوئد چند خودرو و یک مدرسه به آتش کشیده شد.

یک جوان مهاجر گفت:«نرخ بیکاری در سوئد بالاست و جوانان پس از تحصیل در مدارس و دانشگاه ها، نمی توانند زندگی خوبی داشته باشند.»

در ادامه این گزارش آمده است: سوئد زمانی به کشور برابری و مسامحه معروف بود، اما این خشونتها بحث هایی را در این کشور برانگیخته است. یک حزب راستگرا در سوئد خواستار اعلام منع آمد و شد در استکهلم شد. اما وزیر امور اجتماعی سوئد در مورد برخورد تند با مهاجران هشدار داد. جوانان معترض می گویند با فشارهای اقتصادی روبرو هستند. شکاف طبقاتی در سوئد به طور فزاینده افزایش یافته و بیشتر از دیگر کشورهای صنعتی است. این خشونتها وجهه مثبتی را که از جامعه سوئد وجود داشت، از بین برد.

کد خبر 215773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز