همشهری آنلاین: معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، 220 دقیقه برنامه اختصاصی رادیویی برای هر کاندیدا پیش‌بینی شده است.

محمدحسین صوفی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمدحسین صوفی امروز در مراسم بازدید از استودیوهای اختصاص یافته به ضبط برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: استودیوهای 26، 27، 28 و 29 با امکانات پیشرفته دیجیتال برای ضبط برنامه‌های کاندیداها آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در دو بخش تهیه می‌شود، افزود: برنامه‌های عمومی شامل اهمیت، جایگاه، نقش مردم در انتخابات و مصاحبه‌ها و گفتگوهای مختلف انتخاباتی برای نشان دادن اهمیت حضور و شور حماسی مردم است.

صوفی گفت: بخش دوم برنامه‌های رادیو نیز به برنامه‌های اختصاصی کاندیداها تعلق گرفته است که با «عنوان 60 دقیقه»، خط مشی و اصول برنامه‌های کاندیداها را از زبان خودشان برای مردم بازگو می‌کند.

وی افزود: برنامه 60 دقیقه در حوزه جوانان به سئوالاتی درباره مسایل اشتغال، آینده، ازدواج و زمینه‌های پیشرفت جوانان، برنامه 60 دقیقه درباره دیدگاه کاندیداها در امور معارفی به مسایل دینی و مذهبی و برنامه 60 دقیقه ورزش و سلامت به محورهای ورزش و سلامت در جامعه می پردازد .

وی گفت: پنج پیام سه دقیقه‌ای نیز از رادیو پیام برای کاندیداهای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

صوفی اضافه کرد: کاندیداها می‌توانند برنامه‌های اختصاصی خود را در استودیوهای مجهز صداوسیما تهیه کنند و یا به صورت ضبط شده در اختیار رادیو قرار دهند.

معاون صدا با بیان اینکه برنامه‌های 60 دقیقه‌ای از رادیو ایران، جوان، ورزش و معارف و پیام پخش می‌شود، گفت: در مجموع همه شبکه‌های رادیویی به نوعی درگیر هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات هستند.

صوفی در ادامه به مناظره‌های زنده تلویزیونی کاندیداها نیز اشاره کرد و افزود: این مناظره‌ها همزمان از رادیو ایران پخش می‌شود و تکرار آن را علاقه‌مندان می‌توانند از شبکه رادیویی جوان بشنوند.

وی با اشاره به اینکه مجریان و گویندگان برنامه‌های انتخاباتی رادیو از بین گویندگان مجرب و با سابقه زن و مرد انتخاب شده اند،گفت:کاندیداها می‌توانند در رادیو تشریح و توضیح بیشتری درباره برنامه‌هایشان با مردم داشته باشند.

معاون صدا درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود:برگزاری انتخابات اوج دموکراسی و مردم سالاری در کشور است.

صوفی گفت: در مجموع انتخاباتی که کشور داشته است مردم با داشتن شعور و آگاهی حضور پررنگی در همه انتخاب‌ها به ویژه انتخابات ریاست جمهوری داشته اند.

وی افزود: مردم کشورمان به ویژه امسال که سال حماسه سیاسی و اقتصادی است شور و شعور حماسی خود را به رخ دنیا می‌کشند و در این خصوص صدا و سیما برنامه‌های متعدد و متنوعی ارائه خواهد کرد.

صوفی گفت: در رادیو نیز از دی پارسال مرحله تولید و پخش برنامه های انتخاباتی با شیب ملایمی آغاز شد و از 28 اردیبهشت امسال به اوج خود رسید و تا پایان انتخابات به این برنامه ها ادامه خواهد داد.

کد خبر 215470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز