سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنایع غذایی کشور حدود 50 هزار میلیارد ریال است که این مبلغ 16 درصد از کل میزان سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف را شامل می‌شود.

به گزارش همشهری، وزیر صنایع و معادن یکشنبه شب در نشست فعالان و تشکل‌های صنعت غذا که در محل انجمن صنایع غذایی تشکیل شد، با بیان این مطلب افزود: سهم صنایع غذایی در تولید ناخالص ملی حدود 2 درصد است، در حالی که سهم ارزش افزوده صنایع غذایی در سال گذشته حدود 2/8 درصد بوده است.

علیرضا طهماسبی با تاکید بر این‌که تاکنون حدود 8 هزار و 500 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای فعال در صنایع غذایی توسط وزارت صنایع و معادن صادر شده است، اظهار کرد:  تعداد کارگاه‌های صنعتی فعال در صنعت غذایی که بدون مجوز وزارت صنایع و معادن در حال فعالیت هستند حدود 87 هزار واحد است.

وی در خصوص مشکلات به‌وجود آمده برای صنایع غذایی مانند لبنیات، روغن و قند و شکر نیز گفت: امسال با اصلاح مناسب تعرفه‌ها قصد داریم از فشارهای نامتعارف بر این صنایع غذایی جلوگیری کنیم.

طهماسبی، تاکید کرد: مسئولان وزارت بازرگانی حاضر شده‌اند در تمامی میادین فروش میوه و تره بار کشور امکان عرضه عمومی قند و شکر را به صورت باز و بسته‌بندی فراهم کنند.

کد خبر 21526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز