مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در سالهای اخیر به طور متوسط روزانه بین 42 تا 51 دوقلو در کشور متولد شده‌اند.

زایمان دوقلو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل، علی‌اکبر محزون گفت: از ابتدای سال جاری تا 22 اردیبهشت (مصادف با روز دوقلوها) تعداد 197316 ولادت در کشور ثبت شده که 6019 ولادت آن حاصل از چندقلو زایی است.

محزون با اشاره به اینکه طی این مدت، 2836 دوقلو، 107 سه‌قلو، 4 چهارقلو و 2 مورد پنج‌قلو در کشور متولد شده‌اند گفت: بر این اساس، حدود 3.1 درصد از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به چندقلوزایی بوده که 2.9 درصد آن مربوط به ولادت‌های دوقلو می‌باشد.

وی اظهارداشت: بیشترین تعداد دوقلوها طی این مدت مربوط به استان‌های تهران با 457 مورد، خراسان رضوی با 270 مورد و خوزستان با 199 مورد بوده و بیشترین تعداد سه‌قلوها مربوط به استان‌های تهران با 20 مورد، اصفهان با 15 مورد و فارس با 11 مورد بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: 4 مورد چهارقلو هم مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان و گیلان و 2 مورد پنج‌قلو هم مربوط به استان‌های اصفهان و کرمانشاه بوده است.

محزون افزود: طی این مدت، 4 مورد هم ولادت دوقلوها مربوط به هموطنانمان در خارج از کشور در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

وی از استان‌های تهران، بوشهر، کرمانشاه، همدان و کهگیلویه و بویراحمد به تربیت با 3.6، 3.5، 3.4، 3.3 و 3.2 درصد به عنوان استان‌هایی که بیشترین سهم دوقلوها را از ولادت‌های ثبت شده طی مدت مذکور به خود اختصاص داده‌اند، نام برد.

کد خبر 214923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز