یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

مدیرپروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، خبر تلف‌شدن 120راس گوسفند به‌علت حمله یوز پلنگ در روستای میرآباد را تکذیب کرد و افزود: براساس مستندات و شواهد، این حادثه به هیچ عنوان توسط یوزپلنگ رخ نداده است.

یوزپلنگ

هومن جوکار به مهر گفت: هفته گذشته خبری مبنی بر حمله یوزپلنگ به روستایی در اطراف شهرستان ریگان در استان کرمان و تلف‌شدن ۱۲۰ راس گوسفند روی خروجی برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر کشور قرار گرفت لذا این موضوع توسط اداره محیط‌زیست استان کرمان از جهات مختلف بررسی شد و تمام مستندات به‌وضوح حضور یوزپلنگ در این منطقه و رخ‌دادن این حادثه توسط آن را رد می‌کند. به‌گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق به هیچ عنوان توسط یوزپلنگ رخ نداده است و ممکن است جانور دیگری مانند گرگ، گوسفندان را تلف کرده باشد. زیرا یوزپلنگ اساسا ترسو است و بروز چنین رفتاری از یوز غیرعادی و بعید است.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به ارزش یوزپلنگ و ضرورت حفاظت از این گونه در معرض انقراض، ضروری است مسئولان و رسانه‌ها از انتشار اخباری که در میان جوامع محلی ترس و وحشت ایجاد می‌کند جدا خودداری کنند و بیش از این امنیت این گونه در معرض انقراض را به خطر نیندازند. گفتنی است هفته گذشته معاون فرماندار ریگان طی خبری عجیب و غریب اعلام کرد: طی 3 روز بیش از ۱۲۰ راس گوسفند توسط یک قلاده یوزپلنگ در روستای میرآباد ریگان تلف شده‌اند که بیش از ۵۰۰‌میلیون ریال خسارت به دامداران این روستا وارد شده است.

کد خبر 214825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز