دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

یک عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی از پیگیری پرونده کشته‌شدن پلنگ‌ها خبر داد و گفت: این فراکسیون به‌زودی گزارشی درباره کشته‌شدن پلنگ‌ها تهیه خواهد کرد.

 علاوه بر این، کمیسیون محیط‌زیست قرار است گزارشی درباره خلأهای قانونی در ارتباط با آلودگی هوا و محیط‌زیست تهیه کند تا درصورت لزوم نمایندگان برای رفع مشکلات قانونگذاری کنند.

مهرداد لاهوتی، در گفت‌وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی با تأکید براینکه موضوع کشته‌شدن پلنگ‌ها در فراکسیون محیط‌زیست مورد بررسی قرار گرفته است افزود: مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گویند پلنگی که در دماوند کشته شد، سه نفر از مأموران سازمان حفاظت از محیط‌زیست را زخمی کرده و بعد کشته شده است، اما ماجرا از این قرار است که مأموران برخورد خوب و درستی با پلنگ نداشته و باعث عصبانیت این حیوان شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که پلنگ به مأموران حمله کند و مأموران برای نجات جانشان، پلنگ را می‌کشند.

لاهوتی تصریح کرد: فراکسیون محیط‌زیست در این‌باره اعتقاد داردکه نباید این اتفاق می‌افتاد و مأموران می‌توانستند به‌گونه‌ای رفتار کنند که پلنگ کشته نشود. بر همین اساس قرار است که فراکسیون گزارش کاملی در این‌باره تهیه و ابعاد موضوع را بررسی کند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. وی درباره آلودگی هوا در تهران و برخی شهر‌های دیگر گفت: این موضوع در فراکسیون محیط‌زیست بررسی و قرار شد تا هفته آینده خلأهای قانونی مربوط به بحث آلودگی هوا و محیط‌زیست جمع‌بندی و به فراکسیون ارائه شود تا نمایندگان آنها را برطرف کنند و قوانین لازم در این زمینه وضع شود.

این عضو فراکسیون محیط‌زیست درباره اینکه چه‌کسی مسئول آلودگی هوای تهران است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم چه‌کسی مقصر آلودگی هوای تهران است. به عقیده من شهرداری کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است. البته هنوز در این‌باره مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود، اما ما با قانونگذاری تا جایی که بتوانیم راه را برای بهترشدن اوضاع آلودگی هوا هموار می‌کنیم.

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در حالی از تهیه گزارش درباره پلنگ‌های کشته‌شده خبر می‌دهد که کشته‌شدن پلنگ در دماوند با واکنش‌های متعددی مواجه شد؛ ازجمله برخی کارشناسان با اشاره به این رخداد ناگوار، ضعف آموزش محیط‌بانان را مهم‌ترین عامل مرگ غم‌انگیز پلنگ در دماوند عنوان کرده و گفتند که سازمان محیط‌زیست باید با کمک متخصصان، محیط‌بانان را برای رویارویی با وقایع این چنینی آماده کند تا دیگر شاهد کشته‌شدن پلنگ به‌دست محیط‌بانان نباشیم.

 

کد خبر 193867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز