شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد که برای نخستین‌بار در جهان با همکاری این اتحادیه و سازمان جهانی حفاظت از محیط‌زیست (CI) و به همت انتشارات‌لینکس‌ادیشن کتاب جامع معرفی تمام گونه‌های میمون‌ها روی حیات وحش زمین منتشر شد.

میمون


به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت‌ در این کتاب مصور مطالب مهمی از تمام گونه‌های خانواده میمون‌ها، تصویر چاپ شده آنها و نقش این جانوران در محیط‌زیست و مزایای هر یک از آنها برای انسان‌ها اعلام شده است. این کتاب که جلد سوم سری کتاب‌های راهنمای پستانداران است، اطلاعات جامعی در زمینه 16تیره، 77طبقه، 479گونه و 681گروه از میمون‌ها را ارائه کرده است.

براساس این گزارش در این کتاب 952صفحه‌ای برای نخستین‌بار علاوه بر صدها تصویر و نقشه، برای هر یک از این گونه‌ میمون‌ها شامل شامپانزه‌ها، گوریل‌ها، اورانگوتان‌ها و سایر انواع این پستانداران تصویر نیز ارائه شده است. آنتونی رانیالدز، سردبیر انتشارات لینکس ادیشن و نماینده گروه کارشناسان جانوران اتحادیه جهانی حفاظت از محیط‌زیست که 3سال برای انتشار این کتاب زمان گذاشته است، می‌گوید: این حرکت یک اقدام مثال زدنی بود و باعث افتخار من است که در چاپ این کتاب با افرادی کار کردم که خود را وقف این اقدام منحصر به فرد کرده‌اند.

کد خبر 214619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز