همشهری آنلاین: مسئولان باغ وحش پاینتون انگلیس اعلام کردند با قطع میوه موز از جیره غذایی میمون‌های این باغ وحش، رژیم‌ غذایی حاوی سبزیجات را که برای سلامت این حیوانات مفیدتر است، جایگزین خواهند کرد.

monkey

کارشناسان این باغ وحش اعلام کردند: موز به دلیل اینکه بسیار شیرین و مملو از قند است از رژیم غذایی میمون‌های باغ وحش حذف می‌شود و سبزیجات سالم‌تر جایگزین این میوه می‌شوند.

«امی پلومن»، سرپرست نگهداری و حفاظت از این باغ وحش می‌گوید: انسان‌ها اغلب تلاش می‌کنند با خوردن میوه بیشتر رژیم غذایی خود را بهبود دهند اما میوه‌هایی که برای مصارف انسانی پرورش داده می‌شوند اغلب سرشار از قند بوده و در مقایسه با میوه‌های خودرو و وحشی پروتئین و فیبر کمتری دارند. دلیل علاقه انسان‌ها به میوه‌ها نیز شیرین و آبدار بودن آنها است. دادن این میوه‌ها به حیوانات مانند این است که به آنها کیک و شکلات بدهیم.

کلیک کنیدوی افزود: ‌موز در مقایسه با میوه‌هایی که میمون‌ها در حیات وحش می‌خورند مقدار انرژی و کالری بالایی دارد. حجم قند موجود در این میوه‌ها به حدی است که علاوه بر آسیب زدن به دندان‌های این حیوانات منجر به ابتلا به دیابت و امراض مشابه در میمون‌ها می‌شود. از آنجا که معده میمون‌ها به خوردن میوه‌های حاوی فیبر که هضم راحتی دارند عادت دارد، خوردن میوه‌های قندی سبب مشکلات گوارشی برای آنها می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پلومن افزود: میمون‌ها به خوبی خود را با رژیم سبزیجات تطبیق خواهند داد. ما به تدریج رژیم غذایی قبلی آنها را کم کرده و رژیم غذایی جدید را جایگزین کردیم در نتیجه آنها فرصت کافی داشتند تا با برنامه غذایی جدید خود سازگار شوند.

کد خبر 246497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز