گروه شهری: شهردار تهران با صدور پیامی شهادت آتش‌نشان فداکار امید عباسی را که سه‌شنبه گذشته در حادثه حریق شهرک شهید باقری دچار سانحه شده بود، به خانواده این شهید، جامعه آتش‌نشانان و خانواده بزرگ شهرداری تهران تسلیت گفت.

آتش نشان

در متن پیام محمدباقر قالیباف آمده است: شهادت آتش‌نشان فداکار امید عباسی که با فداکاری مثال‌زدنی، جان کودکی را از معرکه آتش و دود نجات داد و پس از آن نیز با اهدای اعضای بدنش به بیماران، واژه ایثار را معنا بخشید، به خانواده این جوان برومند، جامعه آتش‌نشانان و همچنین خانواده بزرگ شهرداری تهران تسلیت عرض می‌کنم.

حماسه و جان‌فشانی امید عزیز و وظیفه‌شناسی او بار دیگر ثابت کرد که روحیه جهاد و ایثار که از دوران پرشکوه دفاع‌مقدس در دل مردمان این سرزمین شکوفا شده، همچنان سرزنده و پویاست و جوانان ایران اسلامی حتی از اهدای جانشان برای کمک به هموطنان هم دریغ نمی‌کنند.

در بخش دیگر پیام شهردار تهران اینطور تأکید شده است: آتش‌نشانی امتداد افتخارآفرینی‌های دوران دفاع‌مقدس است و امروز به فضل الهی روحیه جهاد در جای‌جای شهرداری تهران ساری و جاری است و همه مردم کشورمان دیگر بار شاهد حماسه و جانفشانی آتش‌نشان متعهد و وظیفه‌شناسی بودند که ایثارگری و گذشت را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشت. برای این آتش‌نشان فداکار که نامش برای همیشه در خاطر جوانمردی‌های ایران اسلامی ثبت می‌شود، از درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان، دوستان و همکاران او صبر و سلامت مسألت دارم.

همچنین روابط عمومی شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان فداکار شهید امید عباسی را اعلام کرد. در این پیام آمده است: آتش‌نشانی جایگاه انسان‌هایی از جنس ایثار، گذشت، فداکاری، رشادت، از جان گذشتگی و دلاورمردی است. آتش‌نشانان برای حفاظت و صیانت از جان و مال همنوعان، بی‌محابا به دل شعله‌های سرکش سرخ و زرد آتش می‌زنند و در این راه از بذل جان خویش هم ابایی ندارند. شهید امید عباسی، آتش‌نشان فداکاری بود که با جانفشانی خود در حادثه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی و نجات دختر خردسال، زندگی‌اش را به وی هدیه کرد و لبخند امید را بر لب خانواده‌ای نشاند و آسمانی شد.

امید عباسی با اهدای اعضای بدن خود به بیماران نیازمند، همچون دیگر شهیدان عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بار دیگر غیرت و مردانگی جامعه آتش‌نشانان را به تصویر کشید.رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی ‌شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به شهادت آتش‌نشان فداکار امیدعباسی، از نامگذاری معبر یا میدانی به نام این آتش‌نشان در تهران خبر داد. معصومه آباد افزود: به پاس قدردانی از این اقدامات انسانی و پاسداشت یاد و خاطره این آتش‌نشان فداکار، شورای اسلامی شهر تهران معبر یا میدانی را به نام وی نامگذاری خواهد کرد.

همچنین شهرداری تهران اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر این آتش‌نشان فداکار تهرانی روز یکشنبه(فردا) 92.02.29 ساعت10صبح در محل اداره مرکزی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران واقع در خیابان آزادی، نبش خیابان میمنت برگزار می‌شود.

کد خبر 214604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز