جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: فرمانده ایستگاه 68آتش‌نشانی پایتخت نه‌تنها با از خودگذشتگی جان دختر 8ساله‌ای را از مرگ نجات داد بلکه با اهدای اعضای بدنش به 3نفر دیگر زندگی بخشید.

آتش نشان

این آتش‌نشان هنگام عملیات ماسکش را در اختیار دختر بچه قرار داد که باعث شد خودش به کما برود و دچار مرگ مغزی شود.ظهر سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آتش‌نشانان پایتخت در جریان یک آتش سوزی در شهرک شهید باقری قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از آپارتمان‌های طبقه دهم دچار آتش سوزی شده و دختر بچه‌ای درمیان دود و آتش گرفتار شده است. آنچه مسلم بود به‌دلیل عدم‌گازکشی درساختمان مورد نظر مادر خانواده در حال آشپزی با گاز پیک نیکی بوده که ناگهان شعله‌های آتش زبانه کشید و خیلی زود آتش به همه‌جای‌خانه سرایت کرد.

آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را برای اطفای حریق و نجات دختر بچه آغاز کردند. در این میان امید عباسی فرمانده ایستگاه 68آتش‌نشانی به میان دود و آتش رفت و بعد از جست و جو در خانه دختر بچه 8ساله را کنار پنجره پیدا کرد. دخترک برای فرار از شعله‌های آتش به کنار پنجره پناه برده بود و هر لحظه امکان سقوط وی وجود داشت که درآن لحظه امید عباسی آتش‌نشان فداکار به کمک وی شتافت تا او را از خطر مرگ نجات دهد.

آتش‌نشان فداکار وقتی متوجه شد که دخترک دچار دودزدگی شده و به سختی نفس می‌کشد دراقدامی انساندوستانه ماسکش را در اختیار وی قرار داد و وقتی از آپارتمان بیرون آمد به‌دلیل تنگی نفس و دودزدگی بیهوش شد. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما بعد از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که او به کما رفته و دچار مرگ مغزی شده است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به همشهری گفت: از آنجا که امید عباسی کارت اهدای عضو داشت خانواده‌اش رضایت خود را اعلام کردند و عصر پنجشنبه عمل اهدای عضو در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد و 3عضو بدن این آتش‌نشان فداکار ازجمله کلیه‌ها و کبد وی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید. ملکی افزود: این آتش‌نشان 35ساله از سال 79پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به استخدام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درآمد و پیش از این نیز هنگام عملیات از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود که این بار در اقدامی بزرگ به دخترک و 3بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

کد خبر 214592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز