همشهری آنلاین: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست‌زدگی در مدیریت کشور موجب شده که اکنون وضع مشکلات اقتصادی مردم به این شدت افزایش یابد که در این راستا باید با اجرای مدیریت جهادی این مشکلات را برطرف کرد.

قالیباف

فارس نوشت: محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مسجد محمد رسول‌‌الله (ص) این شهر به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این قانون مقرر شد که پرداخت نقدی به مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان صورت بگیرد که متأسفانه این قانون فقط در بخش پرداخت یارانه به مردم انجام شد.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از علت‌های اصلی عدم اجرای کامل این قانون سیاست‌زدگی در مدیریت کشور است و اکنون وضع مشکلات اقتصادی به این شدت ارتقا یافته است که باید با مدیریت درست اصلاح شود.

این مسئول با بیان اینکه باید با مدیریت جهادی کشور را اداره کرد، ابراز داشت: با اجرای این مدیریت هر وعده‌ای که در دوره شهرداری تهران به مردم این شهر دادم با عنایت خداوند متعال و همت و تلاش مضاعف مسئولان مربوطه در این نهاد توانستم این وعده‌ها را محقق کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به نحو مدیریت خود در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته جوان 35 ساله در آتش‌نشانی تهران برای نجات یک کودک، جان خود را فدا کرد که ارایه این خدمات در شهرداری تهران به مردم را نمی‌توان با پول سنجید چراکه فرهنگ خدمت به مردم در وجود این فرد نهادینه شده بود که توانست چنین اقدام با ارزشی را انجام دهد.

وی ادامه داد: جامعه ما نیازمند فرهنگ خدمت صادقانه به مردم است و بنده در مدیریت کشور برای اجرای این فرهنگ تلاش و همت مضاعفی می‌کنم تا بتوانم بیشتر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را برطرف کنم.

قالیباف متذکر شد: دو بار در وعده‌ای که به مردم شهر تهران دادم نتوانستم به وعده‌ام عمل کنم، یکی در احداث برج میلاد بود که به دلیل مشکلاتی از جمله زمستان سخت این پروژه شش ماه به تأخیر افتاد و وقوع این مشکلات را نیز به مردم این شهر توضیح دادم تا مردم از مشکلات پروژه مطلع شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: مردم جامعه ما افراد با گذشت و با محبت هستند و هر موضوعی را که با منطق به آنان توضیح بدهیم می‌پذیرند و تحقق این امر موجب می‌شود تا آنان احساس کنند که مسئولان در اجرای پروژه‌ها با هدف خدمت صادقانه به مردم تلاش می‌کنند و همین امر منجر به ارتقای اعتماد آنان به نظام می‌شود

سیستم ربای بانکی کشور باید اصلاح شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری با بیان اینکه در بیشتر بانک‌ها وضع معاملات به صورت ربا انجام می‌شود، ابراز داشت: جامعه‌ای که در آن به این نحو معاملات انجام شود به سمت پیشرفت حرکت نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه کشاورزان و صنعتگران برای ارتقای وضعیت شغلشان از بانک‌ها وام با بهره 20 درصد دریافت می‌کنند تا بتوانند تولیداتشان را رونق دهند، اذعان داشت: این تولیدکنندگان در پایان فعالیتشان هرچه سود دریافت کردند باید به بانک‌ها ‌بپردازند.

وی اضافه کرد: این سیستم بانکی به هیچ عنوان برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید شیوه‌های بکارگیری در سیستم بانکی با مدیریت مقتدر و نظام‌مند تغییر یابد تا تولیدکنندگانی که از بانک‌ها وام دریافت می‌کنند بتوانند خودشان نیز از سود حاصل از کارشان بهره‌مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه در قانون اساسی مردم حقوقی دارند که باید این حقوق رعایت شود، اظهار داشت: همه مسئولان نظام باید به این قانون پایبند باشند تا بتوانند این حقوق را در جامعه احیا کنند تا رضایت آنان را کسب کنند.

قالیباف ابراز داشت: برخی از افراد با قانون اساسی توانستند نامزد انتخابات شوند و در آن زمان به این قانون پایبند و اجرای آن را لازمه اداره کشور می‌دانستند ولی متاسفانه اکنون بیان می‌کنند که این قانون ظرفیت و توان مدیریت کشور را ندارد که ابراز چنین بیاناتی خلاف قانون است و باید از آن به شدت پرهیز کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: به نظر من با اجرای قانون اساسی می‌توان مدیریت و اداره کشور را به نحو احسن انجام داد و کشور را با سرعت خوبی در مسیر رشد و پیشرفت حرکت داد.

مردم خواستار تغییر اساسی در روند مدیریت قوه مجریه هستند

قالیباف اظهار داشت: مردم ایران می‌خواهند تغییر اساسی در روند سیستم مدیریتی قوه مجریه اتفاق بیافتد تا مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

وی با بیان اینکه داشتن زندگی همراه با آرامش مالی و معنوی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است، ابراز داشت: مسئولان برای تحقق این هدف در جامعه باید تلاش کنند تا بتوانند با حرکت دادن کشور در مسیر رشد و پیشرفت رضایت مردم را از ایجاد این انقلاب کسب کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهار دهه با فراز و نشیب‌های معتددی روبه‌رو بوده است، اذعان داشت: در شرایطی که همه کشورهای دنیا در برابر انقلاب اسلامی به جنگ ایستاده بودند مردم ولایت‌مدار این کشور توانست با اتحاد و همبستگی با رهبر انقلاب و مسئولان نظام در جنگ تحمیلی در برابر دشمنان به پیروزی برسد که این از مهم‌ترین و شفاف‌ترین موفقیت‌های انقلاب اسلامی بوده است.

قالیباف با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور وضعیت قابل قبول در این شرایط نیست»، اظهار داشت: بعد از هشت سال دفاع مقدس تا به امروز دولت‌های متعدد در اداره این کشور تلاش کردند ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و این واقعیت تلخی است.

این مسئول بیان کرد: دولت‌های متعدد در برطرف کردن مشکلات کشور زحمات خوبی را کشیدند اما وضعیت امروز اقتصادی و فرهنگی بیانگر این است که آنان در اداره کشور کفایت لازم را نداشته‌اند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اذعان داشت: در چند سال متوالی مدیریت کشور در دست افراد اصلاح‌طلب و اصول‌گرا بوده است که هر یک از این دولت‌ها معایب و محاسنی داشته‌اند اما رفتارهای یکنواختی در این دولت‌ها مشاهده شد که مردم آنها را نمی‌پسندیدند.

قالیباف اضافه کرد: مردم دنبال تغییرات اساسی در تصمیمات دولت‌های گذشته که ناشی از سیاست‌زدگی بود هستند تا بتوانند مشکلات اقتصادی، اجتماعی‌شان را برطرف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دولت‌های قبلی هر مدیر کاردان و لایقی که وابستگی سیاسی نداشت را از سیستم مدیریتی برکنار می‌کردند، ابراز داشت: این شیوه مدیریتی درست نیست و باید افراد با تعهد و با تخصص در اداره کشور انتخاب کرد تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما نیت افراد را در اداره کشور نمی‌دانیم و قضاوت هم نمی‌کنیم اما حق داریم پیرامون عملکردهای آنان نقد کنیم و این کار مطلوبی است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی از منابع انرژی مهم‌تر است، اذعان داشت: نفت هفت دلاری به 120 دلار رسید ولی این افزایش قیمت هیچ تغییری در روند زندگی مردم ایجاد نکرد بلکه بدتر هم شد که این ناشی از مدیریت سیاست‌زدگی در کشور است که آسیب‌های بسیاری به کشور وارد کرده است.

قالیباف به معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتیاد از جمله مهم‌ترین مشکلات برخی خانواده‌ها است که متاسفانه روابط اعضای آنان را متلاشی کرده و این خانواده‌ها را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

این مسئول با بیان اینکه امروز معتقد است اختلافات سیاست‌زدگی دغدغه دولت‌ها شده است، اظهار داشت: تحقق این امر موجب شده صدای مردم به گوش مسئولان نرسد تا در خدمت صادقانه به مردم گام بردارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری ادامه داد: اگر مدیریت جهادی در این کشور حاکم بود مشکلات اقتصادی به این شدت افزایش پیدا نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت جهادی همه اهل گذشت هستند و هر فردی که مرتکب اشتباهی شود با شجاعت می‌تواند به اشتباه خود اعتراف کند نه اینکه به یک کار نادرست خودشان پافشاری کنند، اذعان داشت: اگر این مدیریت در کشور حاکم بود وضعیت اقتصادی امروز به این شدت نابسامان نبود.

کد خبر 214584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز