پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.

bahjat

bahjat

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مراسم همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی عبد صالح خدا، آیت الله العظمی بهجت، مراسم بزرگداشتی با حضور شاگردان، فضلا، اساتید و طلاب، در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران نیز در ابتدای این مراسم عنوان کرد: رابطه تعلیم و تعلم بین خدا و انسان در طول تاریخ از طریق انبیای الهی و کتب آسمانی وجود داشته است و پیامبر اسلام نیز به عنوان آخرین پیامبر سهم بسزایی در الهی کردن انسان داشته است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: خداوند انسان را با ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف خلق کرده و در وجود انسان ودیعه نهاده و وظیفه انسان است که این ظرفیت‌ها با توجه به آموزه‌های الهی انبیا و قران کریم به مقام عبودیت برساند.

شاگرد آیت‌الله العظمی بهجت اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مردان خدایی این است که جز با خدا با هیچ کس معامله نمی‌کنند و همه زندگی را وقف بندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: خداوند انسان را با ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف خلق کرده و در وجود انسان ودیعه نهاده و وظیفه انسان است که این ظرفیت‌ها با توجه به آموزه‌های الهی انبیا و قران کریم به مقام عبودیت برساند.

همچنین همزمان با این مراسم، از ساعت 17 تا 19 همین روز مراسمی در شهرستان فومن، زادگاه این مرجع برگزار شد.

آیت‌الله بهجت 27 اردیبهشت سال 88 به لقاء‌الله پیوست و پیکرش پس از تشییع در جوار مرقد کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 214498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز