همشهری آنلاین: : مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون دعوا و زور به جهان صادر شده است، ریشه بیداری اسلامی را 15 خردادماه 1342 عنوان کرد و گفت: 15 خرداد 42 آغاز حرکتی سرنوشت‌ساز و نتیجه وعده خداوند برای موفقیت مردان الهی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، آیت‌الله العظمی سیدمحمد علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید روز شنبه، 11 خردادماه در دیدار ستاد مرکزی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد 15 خرداد با وی، روز 15 خرداد سال 42 را آغاز حرکتی سرنوشت‌ساز و نتیجه وعده الهی برای موفقیت مردان الهی دانست و گفت: تشکیل ستادهای بزرگداشت یوم الله 15 خرداد در راستای معرفی بیشتر انقلاب اسلامی و اهداف مقدس آن به جامعه و جهان اقدام مبارکی است که صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون پس از نیم قرن از این حرکت هنوز آثار آن قابل مشاهده است، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی در کشورهای عربی موج می‌زند.

این مرجع تقلید شیعیان در قم، با تأکید براینکه پیام انقلاب اسلامی ایران بدون دعوا و زور به جهانیان صادر شد، گفت: نقطه مرکزی و آغاز این حرکت در قم بود که پس از آن شاهد پیروزی انقلاب، رشد و گسترش آن به سراسر جهان بودیم.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دین مبین اسلام را دین حقیقی و ناب عنوان و تصریح کرد: دنیا برای جلوگیری از صدور انقلاب تلاش زیادی کرد اما امروز به برکت انقلاب بیداری اسلامی و معارف ناب اسلام محمدی سراسر دنیا را فراگرفته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز شاهدیم که تمایل و اشتیاق به انقلاب اسلامی و مکتب شیعه روز افزون است افزود: مردم و جوانان از اقصی نقاط دنیا برای تشرف به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اعلام آمادگی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنان که این انقلاب در سایه اهل ‌بیت(ع) پیروز شد نیمه خردادماه امسال نیز با روز شهادت امام موسی کاظم(ع) تقارن دارد که باید حق این جلسات به خوبی ادا شود.

کد خبر 216950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز