چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: درحال حاضر سینوزیت از بیماری‌های شایع دوران کودکی ونوجوانی است واین بیماری درکودکان موجب بروز عوارض چشمی و مغزی می‌شود

سینوزیت، عامل عوارض چشمی و مغزی در کودکان

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رضا بلور ساز، فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال گفت: ارتباط قوی میان بیماری آسم، آلرژی و سینوزیت وجود دارد به طوری که نیمی از کودکانی که دچار آلرژی هستند به سینوزیت مبتلا می‌شوند و باید والدین نسبت به ابتلای فرزندان‌شان به این بیماری توجه کنند.

این فوق تخصص بیماری عفونی اطفال اظهار داشت: مهمترین علامت سینوزیت حاد ترشحات بینی است. همچنین این بیماری گاهی با تب و سرفه همراه است. علاوه براین سردرد، حالت تهوع، لرز و بی اشتهایی از دیگر علایم این بیماری است.

بلورساز خاطر نشان کرد: در سینوزیت مزمن سرفه‌های کودک طولانی مدت است و بیش از سه هفته ادامه می‌یابد.

این متخصص افزود: اگر کودکی بیش از سه روز تب کند و ترشح بینی داشته باشد بنابراین احتمال سینوزیت مزمن وجود دارد و همچنین اگر کودکی بیش از 10 روز سرفه و ترشح بینی داشته باشد امکان سیوزیت حاد وجود دارد از این رو خانواده باید کودک را به پزشک معالج برسانند.

وی اظهار داشت: اگر کودکی دچار سینوزیت حاد شود و درمان آن به طور قطعی و جدی انجام نشود خطر ابتلا به منیژیت و یا کوری در کودک وجود دارد. شست و شوی دست‌ها، عدم تماس با بیمار سرما خورده، تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا و تغذیه مناسب از راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: درمان بیماری سینوزیت نیازی به آنتی بیوتیک ندارد و نتایج یک بررسی در کانادا نشان می‌دهد که 70 تا 80 درصد کودکانی که سینوزیت داشته بدون استفاده از آنتی بیوتیک درمان شده‌اند‌. بهترین روش برای درمان این بیماری استفاده از داروهای ضد التهاب مخاط بینی و ضد تب و همچنین شست و شوی داخل بینی با آب و نمک است.

کد خبر 214258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز