همشهری آنلاین: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه منابع بانک‌ها کفاف پرداخت وام به تمام ثبت نام کنندگان را ندارد، گفت: در جلسه هیأت دولت مصوب شد که مبلغ 3000 میلیارد ریال به بانک‌ها اعطاء شود تا وام‌ها را از منابع خودشان پرداخت کنند و ما به التفاوت آن را دولت تأمین کند و بانک‌ها برای عدم پرداخت وام بهانه‌ای نداشته باشند.

محمد عباسی

به گزارش ایسنا، محمد عباسی در حاشیه برگزاری جشنواره جوان کارآفرین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 30 درصد از کسانی که از سال 91 برای وام ازدواج ثبت نام کرده‌اند هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند و امیدواریم با حمایت دولت و دستور ویژه رییس جمهوری این امر هرچه سریعتر محقق شود.

وی ادامه داد:همچنین در هیأت دولت مصوب شد تا مبلغ 500 میلیارد ریال بابت موضوع ودیعه مسکن در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جمعیت 24 میلیونی جوانان، افزود:‌ جوانان یعنی جمعیت 15 تا 29 ساله کشور کسانی هستند که در رأس هرم موضوعات اجتماعی مثل ازدواج، اشتغال، مسکن و ... هستند و وزارت ورزش و جوانان نیز همواره تلاش خود را انجام داده است تا از جوانان حمایت کند،‌ به طوریکه در بحث مسکن مهر وزارت ورزش و جوانان تمام سعی خود را کرد تا جوانان در این فرایند قرار بگیرند و تا کنون تسهیلات مسکن مهر در اختیار یک میلیون و 600 هزار جوان قرار گرفته است.

بودجه امسال حوزه جوانان وزارت ورزش نسبت سال 91 تغییری نداشته است

وی در ادامه به بودجه بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بودجه وزارتخانه در بخش جوانان همانند سال گذشته است و تغییری در این زمینه نداشته‌ایم.

عباسی با اشاره به تشکیل سه جلسه شورای عالی جوانان در طول زمان وزارتش، اظهار کرد: این تعداد جلسه به نظر ما خیلی کم است، در حالیکه جلسات ساماندهی امور جوانان که مستقیما زیر نظر خودمان است 16 بار تا به حال تشکیل شده است.

تلاش وزارت ورزش برای توانمندسازی جوانان

وی در ادمه با تاکید بر الگوی توانمندسازی جوانان افزود: یکی از مسائل مهمی که وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن است، بحث توانمندسازی جوانان به جهت حضور در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است، بنابراین حضور آنان در قالب سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد شکل داده شده است تا بتوانند مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بحث اشتغال جوانان گفت: موضوع اشتغال جوانان را از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغال کار می‌کنند مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر هستیم و گمان می‌کنیم در بحث اشتغال مهم ترین مسئله توانمندسازی جوانان است، چرا که آنها امید و انرژی فعالیت دارند، اما تجربه و امکانات کافی در اختیار ندارند و دولت و وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را در جهت توانمندسازی جوانان انجام خواهد داد.

کد خبر 214129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز