دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

گروه سلامت: بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور به عنوان نخستین بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی کشور روز دوشنبه با حضور هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع دیگری از مسئولان در تهران افتتاح شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح بیمارستان چشم پزشکی نور، با تجلیل از سازندگان این بیمارستان، گفت: در 20 سال آینده پیشرفت کشور بر اساس دانش و تجربه و علم خواهد بود و این مرکزی که امروز افتتاح شد یک نمونه از این حرکت است.

هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد از این‌گونه مراکز در کشور ما آن‌قدر زیاد شود که دیگر نیازی به سفر بیماران به خارج از کشور نداشته باشیم.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، رییس بیمارستان نیز با اعلام این که بر اساس مهمترین مطالعه اپیدمیولوژیک، آمار کم بینایی در سطح شهر تهران 13/2 درصد و آمار نابینایی 28/0 درصد است، گفت: چنانچه این آمار به کل کشور تعمیم داده شود حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر در کشور با وجود استفاده از عینک و لنزهای تماسی از اختلالات بینایی رنج می‌برند.

وی با بیان این که در قرن جدید میلادی هر پنج ثانیه یک نفر و بالاخص درهر دقیقه یک کودک در دنیا نابینا می‌شود، گفت: بیش از 45 میلیون نفر نابینا در جهان زندگی می‌کنند افزون بر این 135 میلیون نفر هم از کم بینایی رنج می‌برند و اگر فکری برای پیشگیری از برخی بیماری‌های چشمی نشود طی 20 سال آینده ارقام ذکر شده تا 2 برابر افزایش خواهد یافت.

رییس بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی ایران با اظهار تاسف از این که 90 درصد از این آمارها مربوط به کشورهای در حال توسعه است، ادامه داد: در منطقه مدیترانه شرقی از 455 میلیون نفر از ساکنان این منطقه بیش از 3 میلیون نفر نابینا و بیش از 20 میلیون نفر مبتلا به یک یا چند نوع اختلال بینایی هستند که نیازمند حمایت‌های اجتماعی، روحی و مالی هستند.

وی با اشاره به برنامه 2022 سازمان جهانی بهداشت و اجرای آن در ایران با هدف دستیابی به آمار دقیق اختلالات بینایی در کشور افزود: مهم‌ترین علل نابینایی و کم بینایی در تهران به ترتیب شیوع آب مروارید (36 درصد)، بروز پیری در شبکیه یا استحاله شدن مرکز بینایی (20 درصد)، تنبلی چشم (7/0 درصد) است.

کد خبر 21405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز