یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنگاپور به دلایل مختلف از جمله نگرانی‌های اقتصادی در اروپا، جای سوئیس را به عنوان بهشت سرمایه گذاری تا سال دو هزار و بیست خواهد گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سنگاپور همانند سوئیس برای سال‌ها بهشت ثروتمندان بوده است. اما اخیرا به دلیل کم بودن نرخ مالیات در این کشور، ثروتمندان در جهان تمایل پیدا کرده‌اند تا به جای سرمایه گذاری در سوئیس، به بانک‌های سنگاپور مراجعه کنند.

بر اساس تحقیقات «موسسه اعتباری مدیوبانکا» در انگلیس تا سال دو هزار و بیست میلادی سنگاپور جای سوئیس را در جذب سرمایه های خارجی خواهد گرفت.

کریس ویلر، تحلیلگر ارشد موسسه اعتباری مدیوبانکا می‌گوید: دولت پایدار و باثبات، نظام حقوقی شفاف، مدیریت سرمایه گذاری درست، زبان انگلیسی به عنوان زبان اول که بسیار در جذب سرمایه گذاری سودمند است، باعث شده که ثروتمندان به سنگاپور اعتماد کنند.

بر اساس گزارشات، سنگاپور بیشترین سرعت رشد اقتصادی را در جهان به خود اختصاص داده است. این کشور در حال حاضر پانصد و پنجاه میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که این مبلغ در سال دو هزار میلادی تنها پانجاه میلیارد دلار بوده است. از این میزان سرمایه، چهارصد و پنجاه میلیارد دلار سرمایه گذاری های خارجی است. البته سنگاپور در حال حاضر نسبت به سوئیس و بانک‌های زوریخ سرمایه کمتری دارد چون تخمین زده می شود سوئیس در حال حاضر دو هزار و هشتصد میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشته باشد. این میزان سی و چهار درصد سرمایه های جهانی است.

این گزارش نشان می‌دهد سنگاپور در حال حاضر باید سرمایه های بیشتری را در اختیار بگیرد تا بتواند از سوئیس جلو بیفتد.

عواملی چون فشارهای اروپا و آمریکا برای پیگیری حقوقی افرادی که ساختار قانون‌های محرمانه بانک‌های سوئیس را از بین برده است، رسوایی‌های مالی ثروتمندان در بانک‌های این کشور و افزایش مالیات همه و همه به سنگاپور کمک می‌کند تا زودتر جای سوئیس را بگیرد، چون تحلیلگران می‌گویند کم کم عشق ثروتمندان به سوئیس کاهش می‌یابد.

البته سوئیس همچنان قدرت خود را حفظ می کند، تنها در سال گذشته فرانک سوئیس بیست درصد ارزشش را در برابر دلار آمریکا افزایش داده است، زیرا نگرانی های شدیدی نسبت به بحران بدهی های اتحادیه اروپا وجود داشت، نگرانی که بسیاری از افراد معتقدند به این زودی برطرف نخواهد شد، باعث قدرتمند شدن فرانک سوئیس شد.

بر اساس گزارشات، میزان سرمایه گذاری‌های خارجی تا سال دو هزار و شانزده در سوئیس یک سوم کاهش خواهد یافت.

کد خبر 213889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز